bollejonas Startet 18.Juni.2011 Del på Facebook Startet 18.Juni.2011 Eg har problem med styring når eg skal svinge mot styrbord. Problemet oppstår uansett kor eg ligg i sving, midtskips, i babord sving eller i svak stb sving. Når eg skal mot styrbord er det 'heng' i rattet og det krev litt ekstra kraftbruk for å dra rattet mot styrbord. Når det slepp, får eg ein litt brå og plutselig dreining mot stb... Problemet er verre i varmt vær enn når det er kaldt.. Eg har ein mistanke om at det er 'heng' i ein ventil eller liknande i servoenheten. Telefleksen går lett når eg har kobla frå på rorkulten! Samme problem under sakte fart. Er det noken som ser problemet her??? Om noken har ei eksplosjonsteikning av bravo servo styresylinder kunne eg gjerne fått ein kopi!!?? Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 18.Juni.2011 Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 Det er ikke drevet ditt som henger, lugger? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 18.Juni.2011 Del på Facebook Svart 18.Juni.2011 Ikke mye eksplodert, men en delefortegnelse. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
king kong Svart 19.Juni.2011 Del på Facebook Svart 19.Juni.2011 Sjekk at styrekabel er ledig og kan vandre ca 4cm til begge sider ved feste på styresyl. Mange båter har stripset div kabler etc til styrewire her som hindrer vandring som er nødvendig for og aktivisere ventilen på styresyl. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.