Jump to content

Tohatsu 8hk 4 takter 05 mod bruktpris?


chal

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har vært så uheldig og fått frastjålet min tohatsu 8hk 4 takter 2005 Modell Langstammet.

 

Så nå har fått ett tilbud fra forsikringa på 2000kr , siden de mener den er verdt 6000kr

kan dette stemme? syntes det er veldig lite siden motoren hadde gått ca 20-30 timer og helt strøken.

I tilegg ga jeg 9.990kr for den i 2007 fra West System i Oslo.

 

Og nypris idag for en 2011 mod er jo nesten 14.000kr.

Link to post
Share on other sites

Nypris idag er ikkje relevant. Og antall gangtimer osv spiller heller ingen rolle i praksis da det er umulig å kontrollere.

6000 høres kurrant ut det igrunn for en 6 år gammel 8 hk som er betraktelig mindre ettertraktet på bruktmarkedet enn de på 10ish. De fleste brukte på finn er naturlig nok priset høyere enn som så men det er nå alt på finn og gjenspeiler ikkje salgspris

Link to post
Share on other sites

Vet ikke, men da må i allefall selskapet vurdere å ta utfordringen ved å dokumentere at de har rett siden det er deres påstand, ikke din? Poenget med forsikring er at du ikke skal komme dårligere, eller bedre, ut mht å få erstattet ditt tap, og ditt tap er en 2005 model i god stand.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...