Jump to content

seilbrett på seilbåt


Prebensen

Recommended Posts

vi har nylig gått til anskaffelse av vår første seilbått, en Comfortina 32.

Og i sommer planlegger vi å ha base i båten store deler av ferie. Så da melder spørsmålet seg, hvor skal jeg ha alt surfutstyret? Planlegger å ha med to brett og tre-fire rigger, men er veldig usikker på hvordan jeg skal få pakket det.

 

Har sett noen sånne seilbrettholdere, som jeg tenkte montere på utsiden av rekka på sidene akterut, men finner dem ikke i noen av nettbutikkene. Er det noen som vet hvor man får tak i sånt?

 

Eller er det andre måter å surre utstyret på som kanskje er bedre?

Redigert av Prebensen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enten langs rekke og mast som Prebensen nevner. Evt. montere stativ/bøyle akter, men det er mye jobb da. I min Vega hadde jeg bare lastestropper mellom håndrekkene i taket under dekk, som holdt alt utstyret oppunder taket. Taper litt takhøyde på det, men funket bra.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...