Jump to content

Forsikringens dekningsområde


Mariell

Recommended Posts

Dette blir vel først en historie om hvor sosiale "båtfolk" er og så ett spørsmål om forsikring.

 

Var en tur i Telemark nå i vinterferien . Var i skianlegget i Vrådal.  Hadde satt fra oss sekken ved ett tre ved kafeteria'n på toppen, når vi kom på morgenen.

 Når vi skulle ha en pause var det noen som hadde satt seg et par meter fra sekken. Så hvis vi skulle sette oss ned hadde vi sitti helt oppå dem. (Jeg hadde på ingen måte forsøkt "å holde" av plassen).

 Som den beskjedne person jeg er, tenkte jeg å ta sekken  og sette oss en annen plass, så vi ikke skulle sitte helt oppå dem. Men da ble jeg stoppa. " Nei, det er plass til flere her" fikk jeg beskjed om og dermed flyttet de seg sammen så vi også kom til.

Vi kom i snakk . og forsto veldig fort at vi hadde en ting felles,nemlig båt og båtferie.

 

Båtfolk er å blir båtfolk. Vi tar til og med ordtaket "det er alltid plass til en til" med oss til fjells.

 

Kan også nevnes at dette var de eneste som vi kom i snakk med på den uken vi var oppe i alpinanlegget.

 

 

Ble selvfølgelig snakk om båt og ferieplaner. En tur opp Telemarkskanalen ble nevnt som ett muligt reisemål .

 

Han ba meg da først sjekke om forsikringa dekket  dette. Han kom med en historie

om en som hadde gått på og fått slått av propellene med påfølgende vanninntak. (mener han sa dette hadde skjedd i Telemarkskanalen).

Forsikringselskapet (vistnok Gjensidige Nor) nekta å betale noe som helst. Da dette ikke var på kysten,  som forsikringen gjalt for.

hjalp heller ikke å være medlem i kystpatruljen da forstålig nok de ikke sender en redningsskjøyte opp gjennom slusene.

Totalt hadde vist: redning,lensing,sleping og reprasjoner kommet på ca 140 000,- som eieren måtte dekke selv.

 

Er det noen som har lest alt med små bokstaver i forsikringsvilkårene, og  som vet om dette stemmer.  Jeg syns det høres helt vilt ut, men med forsikringselskaper er det snart ingenting som overasker meg.

 

Er nå offshore og glemte å sjekke det før jeg reiste. Er vel også greit å få det belyst her hvis så stemmer.

 

MVH

Per     :smiley: back off Egypt

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg sjekket mine forsikringsvilkår,der står følgende""

 

 

Forsikringen gjelder i Norge,Sverige,Danmark,Finland og disse lands territorialfarvann,

samt i Kattegat og Skagerak øst for en linje trukket mellom Lindesnes og Hirtshals.

Fartsområdet kan utvides ved tillegsavtale.

 

 

Etter det jeg har lest meg frem til så gjelder forsikringen min i hele Norge uavhengig om det er på kysten eller i en innsjø.

Men som sagt tidligere,disse forsikringsselskapene prøver seg vel på å få det billigst mulig for seg selv.

Bare de får innbetalingen av premien så er de fornøyd,utbetaling går det tregere med.

 

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

"Forsikringen gjelder i Norge,Sverige,Danmark,Finland og disse lands territorialfarvann,

samt i Kattegat og Skagerak øst for en linje trukket mellom Lindesnes og Hirtshals.

Fartsområdet kan utvides ved tillegsavtale.

 

Etter det jeg har lest meg frem til så gjelder forsikringen min i hele Norge uavhengig om det er på kysten eller i en innsjø. "

 

Frank!

Det var liksom det jeg også trodde. Men når man hører slike historier begyner man liksom å lure. Håper at historien bare er ei skrøne. Eller at eieren ikke var forsikret, men for flau til å innrømme det. :smiley:

 

Får sjekke med selskapet når jeg kommer hjem. For å være på den sikre siden.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...