Jump to content

Billigst båt med flybridge


Domex

Recommended Posts

Hvor langt er et tau? Kommer litt an på hva du mener er billig, kan vel sokkert få en Nord West 741 for en billig penge, men da har du også en flybridge der en garantert må gå ned ifra hvis en skal skifte mening, er ikke danseplass akkurat. Skal en ha nytte av en FB, så man vel helst opp i 35 fot, og gjerne av litt nyere modell, da de eldre som oftest ikke er trukket like langt akter, og dermed blir mindre. Så da koster de gjerne fra 1,3mill og oppover. Kanskje mer også, har ikke sjekket så nøye.

Link to post
Share on other sites

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hmm, er litt i tvil om hva som skal til for å gi et godt svar.

 

Kriteriet "iført en liten badebukse og se ned på alle andre båter" gjorde meg litt urolig. Det som ikke bør være lite(n) er selve flybridgen; mange har erfart at med liten flybridge så blir mannen sitte alene og fruen går nede og sturer. Tilstrekkelig plass for flere er et must, og det må litt størrelse på båten for at du skal komme høyt nok opp - hvis du vil se ned på alle andre. Og da er det ikke så mye i billig-segmentet. Stor båt, stor flybridge, men da blir det dyrt, men du kommer langt nok opp til at du kan sitte uten badebukse! :thumbsup:

Redigert av Havgap (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bayliner 2556 er litt for liten spør du meg, men 2858 er kanskje den minste flybridgebåten med "god" plass på hemsen. Bayliner har valgt å avslutte baugen sin litt tidligere enn mange andre. Personlig synes jeg at de har fått det til på en bra måte. Det finnes mange båter som strekker seg lengre på kaien men som ser ut som en go-cart på taket.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...