Captain Chaos Startet 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2011 Etter mye "om og men" ble endelig valget tatt. Kontrakt skrevet i dag. Det startet med en tanke om en båt rundt 29-33 fot og endte på noe jeg oppfatter som en stor 34 foter. Det var lenge Bavaria 32/33 og sågar 35 fot som fristet, og jeg var innom 3 Italienske merker også. Jeg har fått svært mange gode råd og tips fra BP's medlemmer om ting å se etter osv. Båten ble en del større en jeg hadde planlagt, men Bitteliten har i flere tråder at det er "bedre å vokse inn en ut av båten" Det bør jeg ha mulighet til nå med en vekst på over 8 fot i lengde og 115 cm i bredde. Alikevel ble valget litt utenom det "vanlige" Det ble en 2005 Jeanneau Prestige 34S i åpen utgave (Ikke Idol-Ali sin..hehe) Etter å ha sett MANGE båter i det siste falt jeg virkelig for denne. Grunnen til at dette føltes helt riktig var at den har 2 lukkede cabiner, et litt spesiellt utseende og løsninger både jeg og samboeren falt for. Jeg mener etter 3 lange seanser og grundig sjekk av det meste fikk jeg også intrykk at kvaliteten er blandt de høyeste av de "masseprodusete" båtene, ikke på høyde med Windy riktignok...men alikevel bra. Vel tiden vil vise om det var riktig oppfattet av meg. Ved prøvetur i rundt 1 mter sjø så var båten fri for skrangling og ulyder. Motorkraft følte at jeg hadde mer en nok av og den kunne kjøres aktivt. Båten bar også preg at tidligre eier er en meget nøye og pirkete mann, som sagt har jeg sett mye båter fra 05-08 i det siste... og du verden så mye dritt! (Pardon my French) Båter med under 200 timer på telleren ser ut som de er på kanten til utslitt. Min har 400 timer på telleren og ser nærmest ubrukt ut. Det ble også noen få båtlapper til overs. Dette skal brukes til Radar, VHF og en ankervinsj akter. Båten hadde ankervinsj i front. Ellers syntes jeg den vark godt utstyrt, men blant annet teakdørk og på badeplattform. Teaken så forøvrig ut som den var hugget i Burma for noen uker siden og montert i går. Sist men ikke minst var jo også at vi ble enige om en pris jeg er godt fornøyd med. Skulle ønske jeg kunne lage en flott hentetråd, men den står i den havnen jeg kommer til å være i år. Jeg får heller følge opp med noen egne bilder og erfaringiger fra første langtur. Bildene fra finn er ikke mye å skryte av men her er de i alle fall. Snakk om en som gleder seg til helgen!! Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
pipp Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Flott båt, gratulere Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Gratulerer med fin båt Likte denne, gode løsninger. Artig å handle med folk som har tatt vare på sine båter. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Tillykke med den nye båd, den skal du nok blive glad for Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
Tom Rør Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Tusen takk:) lykkerus nå. Vet at det er litt delte meninger om utseende, den er kanskje litt "rar" men liker det jeg. Tror ikke det er solgt så mange av denne modellen i Norge? Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
DieselDahl Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Den så jo lekker ut! Gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Tusen takk:) lykkerus nå. Vet at det er litt delte meninger om utseende, den er kanskje litt "rar" men liker det jeg. Tror ikke det er solgt så mange av denne modellen i Norge? Mange som syns båten vår er "rar" også, men det som er flott er jo at det ikke er dem som skal ha den Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 (redigert) Stort tillykke. Er du så også blevet ejer af en eller flere D-motorer, så? Red: Så ikke i den anden tråd at der er 2xKAD300 Mæekeligt at se det i en 2005. Troede at det var D-serie, der blev monteret efter 2004? Redigert 20.Juni.2011 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Grattis med båt. Vidvinkelkamera er fint. Eiendomsmegler? Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Synes den var lekker Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Iallefall inne. Uteplassen har vi ikke fått se bilder av. Ganske bred båt forresten 365. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 (redigert) Andy: bygget startet sent i 04 som en 2005 modell. Solgt ny i Norge Juli 05. Bilder av uteplassen kommer :) Redigert 20.Juni.2011 av Captain Chaos (see edit history) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
DieselDahl Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Har du fått solgt gammelbåten da? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Grattis! Den var jo flott. Ble nesten litt misunnelig . Du nevnte god bredde, utfra bildene ser den ut som om den er fem meter bred, flott med vidvinkellinse... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Renita Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Gratulerer med flott båt Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 21.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Takker for alle gratulasjoner. Jeg må ærlig inrømme at det er meget stort for meg med ny båt og alle lykkeønskningene. Syntes jeg var stein hakke gal som har gått til dette skrittet så jeg sitter med blandede følelser nå. Skummelt da banken eier 50%, skummelt pga størrelsen, bekymret for havari/skjulte feil, og lurer på om jeg kommer til å bruke den nok osv, mest av alt...Har jeg bruk for den? Håper jeg virkelig vokser inn i dette :) Alikevel...Veldig glad Har du fått solgt gammelbåten da? Den er solgt, faktisk litt vemodig. Hatt den fra den var ny og blitt glad i den, og det har vært en meget bra båt på alle måter. Det som er litt rart er at han som kjøper båten min har skal ha den på samme plass som min nye båt. Så vi blir båtkompiser. Får håpe ny eier blir like fornøyd som meg. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Bitteliten Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 gratulerer med flott båt. Om det er 2xKAD 300 har du mer enn nok krefter også. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Gratulerer, stoor dag med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Skummelt da banken eier 50%, skummelt pga størrelsen, bekymret for havari/skjulte feil, og lurer på om jeg kommer til å bruke den nok osv, mest av alt...Har jeg bruk for den? Klart du har bruk for den!! Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Captain Chaos Svart 21.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 gratulerer med flott båt. Om det er 2xKAD 300 har du mer enn nok krefter også. Takker. Har jo hørt mye på dine råd og tatt hennsyn til de mht hva jeg skal se etter og prøve mht sosial salong, motor, opplevd kvalitet osv. Ble ikke Windy, men det var fordi jeg ville ha nyere båt og det ble bare 37GT som var aktuell pga volum. Men det ble heller ikke BAV Det ble 2X KAD 300. Tok ikke tiden men følte den skvatt opp i plan før jeg hadde fått klemt spakene i vater, med stort sett fulle tanker og alt utstyr for helgetur ombord. Ankerdram spanderes når vi en gang treffes :) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
tkb Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Veldig bra motorvalg, Fine maskiner dette Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Gratulerer med kjempeflott båt Captain Chaos! Tror vet du blir fornøyd med denne. Du kommer til å elske to motorer med nok kraft. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Gratulerer med lekker båt. Og flotte motorer. Hadde selv 2 slike i min Windy GM 37 Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Eureka Svart 23.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2011 Er det båten du har lagt ut bilder av som du har kjøpt? -Ser den isåfall fortsatt ligger til salgs hos Heitmann Marine på finn.no. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=27542724 Pen båt til den prisen som er oppgitt på finn. Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.