Jump to content

Bytte kjølevæske på Ford 2715


klugg

Recommended Posts

Skal bytte frostveske, og kunne trenge litt tips.

 

Er biltema blå ok? Er vannet i springen ok? Hvor mye går med? Jeg har Bowman FM660 kombi varmeveksler/eksosmanifold.

 

Hvordan tømmer jeg eksisterende? Stemmer det at det er tappepluggen midt i bildet? Er det fler? Ser et par mistenkte på babord side av motoren.

 

Den på bildet sitter dønn. Har kjørt på med CRC, og folder mine hender om at den gir etter i gjengene og ikke i brako-sporet i morgen.

 

Hva gjør jeg om jeg ikke får denne ut!?! Borre ut og gjenge opp en ny? Hva da med metallspon inn i kappa, er det krise?

 

2011-06-21%25252000.46.52.jpg

Link to post
Share on other sites

Tappepluggen er nok høyere opp tenker jeg. Får ut det meste av kjølevæske ved å ta av slangen på inngangen til vannpumpa i stedet for. Sitter vel en plugg ett eller annet sted i blokka i samme høyde som starteren.... Dette er vel kanskje pluggen til oljekanalen som du har tatt bilde av :confused:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...