Marina 7050 Startet 21.Juni.2011 Del på Facebook Startet 21.Juni.2011 Til helgen begynner fruen og jeg ferie og har overhode ikke lagt noen planer. Har båten liggende i Egersundsområdet og vi tror det mest nødvendige er om bord. Selv om båten ikke er noe “fartøy” dekker den vårt behov. Så nå kommer altså helgen, været er meldt litt både og, og vi får ikke tid til å se til båten i forkant heller. Kursen vil nok være sørlig. Lurer på hva dette bringer? Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
Bitteliten Svart 21.Juni.2011 Del på Facebook Svart 21.Juni.2011 mye kos og hygge tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Juni.2011 Del på Facebook Svart 21.Juni.2011 har overhode ikke lagt noen planer. Det er disse turene som pleier å bli mest vellykket, Marina ! Masse god mat og drikke i posen, så er mye gjort :-) God ferie ! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.Juni.2011 Del på Facebook Svart 21.Juni.2011 En tur til Sørlandet og et takk for sist, kanskje? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Otto R Svart 21.Juni.2011 Del på Facebook Svart 21.Juni.2011 En dag i båten er jo ferie uansett hvor man er, får man fint vær i tillegg er det bare lekkert Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.Juni.2011 Del på Facebook Svart 21.Juni.2011 Høres ut som en perfekt ferie. Om ferien er på 10 eller 200 Nautiske mil, har ingenting med kvaliteten å gjøre. Ha en strålende ferie RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
volfro Svart 22.Juni.2011 Del på Facebook Svart 22.Juni.2011 Det skal eg finne ut på torsdag da starter min ferie. Har ikke klar båten engang, men får ta det underveis. Ser ut som det er meldt norlig vind, og da går vi vel sørover? Hvem vet? Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 25.Juni.2011 Del på Facebook Svart 25.Juni.2011 (redigert) Dra ut/ned i båten, start maskinen,løs fortøyningen og gå med været. (0m været ikke frister til å legge fra, så ta ferie i hjemmehavnen, da behøver du ikke en gang starte maskinen) Hvis du har valgt å forlate hjemmehavnen, så finn en plass å fortøye (uthavn eller brygge), start varmeren hvis det er nødvendig, poler båten hvis temperatur og vær tilsier det. Lag så et godt måltid, gjerne akkompagnert av foretrukken drikke (alt fra vann til ildvann etter ønske og behov). Koble deg til Båtplassen, eventuelt les en god bok. Da er det ferie, selv om den bare varer til i morgen! Dette er det som kalles livskunst, og jeg tror det er folk (i båt og båtfolk) på Båtplassen som er enda bedre enn meg til å gi råd på dette. Men dette er min resept. Redigert 25.Juni.2011 av Laholm (see edit history) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Marina 7050 Svart 26.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2011 Jo takk, da er ferien i gang men båten fortsatt fortøyd i hjemmehavnen. Laholm hadde skrevet en grei resept som en med fordel kan bruke. Kunsten er ofte å ta dagen som den er. Ser at "yr.no" styrer litt for mye for en livsnyter. Å logge seg på baatplassen er en selvfølge. Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.