Jump to content

Hva gjør en på båtferie tatt på sparket?

Marina 7050

Recommended Posts

Til helgen begynner fruen og jeg ferie og har overhode ikke lagt noen planer. Har båten liggende i Egersundsområdet og vi tror det mest nødvendige er om bord. Selv om båten ikke er noe “fartøy” dekker den vårt behov. Så nå kommer altså helgen, været er meldt litt både og, og vi får ikke tid til å se til båten i forkant heller. Kursen vil nok være sørlig. Lurer på hva dette bringer? :rolleyes:

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Dra ut/ned i båten, start maskinen,løs fortøyningen og gå med været. (0m været ikke frister til å legge fra, så ta ferie i hjemmehavnen, da behøver du ikke en gang starte maskinen) Hvis du har valgt å forlate hjemmehavnen, så finn en plass å fortøye (uthavn eller brygge), start varmeren hvis det er nødvendig, poler båten hvis temperatur og vær tilsier det. Lag så et godt måltid, gjerne akkompagnert av foretrukken drikke (alt fra vann til ildvann etter ønske og behov). Koble deg til Båtplassen, eventuelt les en god bok. Da er det ferie, selv om den bare varer til i morgen!

Dette er det som kalles livskunst, og jeg tror det er folk (i båt og båtfolk) på Båtplassen som er enda bedre enn meg til å gi råd på dette. Men dette er min resept.

Redigert av Laholm (see edit history)

Laholm

Jo takk, da er ferien i gang men båten fortsatt fortøyd i hjemmehavnen. Laholm hadde skrevet en grei resept som en med fordel kan bruke. Kunsten er ofte å ta dagen som den er. Ser at "yr.no" styrer litt for mye for en livsnyter. Å logge seg på baatplassen er en selvfølge.

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...