Steinsvigen Startet 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2011 Tok på land båten til far min i dag for å sjekke gearoljen. Da vi har tatt full overhaling med nye simmeringer over alt . Oljen var meget fin men vart litt skuffa over sinkanodene både på drev og flaps. Båten har våre på sjå ca 2 mnd .Noen som har ein god forklaring kva som kan gjere dette ? setter inn noen bilder under . mvh Frode Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Fjellmatros Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Du har lakkert på zinken!!! . Da er det bare der det ikke er lakk at det får sjanse til å ofre seg. Er nok derfor du får store krater på kun enkelte plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 21.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 lakken kom på i dag men det er vasket vekk Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
millisivert Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 At offeranodene tæres betyr at de virker. Om de tæres ekstremt fort er det noe galt, men det her ser ut til å være innenfor normalen. Den sånn halveis enkle teorien: http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanic_series Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 dersom du har ligge med landstrøm tilkoblet kan det øke potensialeforskjellen og dermed "tæring" Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Da kan de jo hende at du har en jordingsfeil/krypstrøm ett eller annet sted... Koble fra begge batteripolene når båten ligger (jeg har hovedstrømbrytere på både pluss og minus), sørg for at du har skikkelig landstrømanlegg med galvanisk skille. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Scand 7100 Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Hei ligger du sammens med flere båter i ei havn. så kan det faktisk være naboens båt som har jord problemer. dette er noe drrrr.. sørg for å holde jordingene koblet opp imot gods og anodene rene hele sommeren. og forhør deg med nabobåtene. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
adeneo Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Det er ikke noen kjeltringer som har vært å rappa sinken din for å selge den til skraphandleren da ??? Sitér dette innlegget Link to post
Tore Tang Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Ser du har stålpropeller. Dette medfører at sinken tæres raskere enn hvis du hadde alupropeller. Tror også Volvo anbefaler og selger et spesielt beskyttelsessystem som går på strøm og som kobles sammen med sinken når man har stålpropeller. Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 22.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 (redigert) Ok den har eg ikkje hørt før men skal sjekke det opp takker :-) Redigert 22.Juni.2011 av Steinsvigen (see edit history) Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.