Jump to content

Mercuiser 5,7 med alpa one vil ikke ut av gir med motoren igang

Egil Andre Stors

Recommended Posts

jeg har byttet motor og drev. ved prøvekjøring på land virker alt normalt, men i vannet måtte jeg stoppe motoren for å få båten ut av gir. det er mulig å dra den ut med makt. gearviren går lett og alt virker ok. noen som har erfaring med det samme problemet?

Kan være du må justere litt på wiren. Eller feil ved "kill" switch som bryter tenningen i det du skifter gir.

Sjekk at den fungerer og er riktig innstilt og at den er tilkoblet.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

veit du hvordan den bryteren virker, eventuelt hvordan den skal kobles?

Det er en mikro bryter som sitter på shift braketten og har to ledninger som skal kobles til tenningen.

Om du har gemt å koble ledningene finner du dem sikkert der.

Skal se om jeg finner en tegning av mekanismen. Men tror det finnes en beskrivelse her på forumet fra tidligere.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

ja jeg har funnet bryteren, problemet er at den ene ledningen mangler tilsluttning. det er bare jordledningen jeg har fått på plass. den andre skal ifølge koblingskjemaet til tenningmodulen, men jeg finner ingen løse ledninger, heller ingen med rett fargekombinasjon. på en eldre motor jeg hadde der gikk ledningen rett til fordeleren, men på denne skal den skal den ikke dit. kan det være at koblingskjemaet ikke stemmer og at den skal tilsluttes et annet sted?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...