Jump to content

Marineradio, bare lureri?


Polarn

Recommended Posts

Min marineradio har mistet lyd på 2,5 av 4 høytaller utganger så jeg valgte å kjøpe en ny. Vanlig bilradio denne gangen. Kjøpte denne av Maritim i 2009, altså bare 2 år gamel. Den har vært montert i skap under førerstolen og har ikke vært utsatt for vann av noe slag. Når jeg så for meg en marineradio så tenkte jeg at den var mer beskyttet for fukt en den enkle plastringen som er i fremkant. Men, den gang ei.

 

marineradio_002.jpg

 

marineradio_001.jpg

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Det er slik det er ja. At frontdekselet med knapper skal tåle våte fingre og litt sprøyt. Og når man feller inn dette slik det er tenkt så er det 'tett'. Man ser det samme på stasjonære VHF apparater. Vanntett ned til 1 meter står det med påfølgende i smått gjelder kun front.. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Sony marineradio http://webshop.nettbaat.no/storefront.php?pid=5404 og den er beskyttet med tett deksel på kabinettet og fronten har pakning slik at den formodlig tåler litt sprut under bruk. Jeg ga 1400 kr på Ebay med frakt og toll mens den i norge koster nesten kr. 4300.

 

OMG :rolleyes: Ga 1500 for denne på maritim, så den du har fått på Ebay var billig ja. Har du link til den fra ebay?

At jeg ikke sjekket her før jeg kjøpte ny nå :headbang:

 

Reklamasjon? Tja, tviler på at Maritim gidder å se på denne etter 2 år, og hvert fall ikke nå som jeg har skrudd opp dekselet. Har skrudd det i sammen igjen, så det er vel avfall.

 

Kan selvsagt tipse maritim om tråden da.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jeg har en helt vanlig Vdo bilspiller i båten utewn noen form for beskyttelse, gadd ikke bruke penger på en "marinespiller".

Ikke noe som har påvirket spilleren enda, den står dog montert i kabin, så jeg bruker fjernkontrollen fra uteplassen :thumbsup:

 

Det er ikke cd-spiller på den, men bruker minnekort, veldig kjekt!

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikke cd-spiller på den, men bruker minnekort, veldig kjekt!

 

Det var mitt kriterie denne gangen. Har savnet USB inngang, så det ble det nå. CD mapper er ut.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

 

Reklamasjon? Tja, tviler på at Maritim gidder å se på denne etter 2 år, og hvert fall ikke nå som jeg har skrudd opp dekselet. Har skrudd det i sammen igjen, så det er vel avfall.

 

 

Fint, da kan du sende den til meg sammen med kvitteringen :-)

 

Neida, men svjv. skal du ha fem års reklamasjonsrett på en slik radio. Kan heller ikke se at det å skru av dekselet skal være et problem. Det kan jo vanskelig være årsaken til problemet iom. at det ble gjort i ettertid. Medmindre du har herja rundt inn i der med hammer og meisel blir det nok vanskelig for Maritim å bevise at det er du selv som har ødelagt radioen. Husk at det er norsk lov som gjelder i Norge, og f.eks. ikke produsentens bestemmelser om fabrikkgaranti ol.

Link to post
Share on other sites

Hei. Jeg sjekket min ebay og fant ut at jeg betalte 120 us dollar men nå finner jeg den til 170 dollar. http://cgi.ebay.com/Sony-CDX-H905IP-/190526708569?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5c46db59#ht_500wt_715

 

Jeg kjøpte min i februar 2010 og det er mulig at prisen er lavere på vinteren. Ellers så kan du søke på Sony marine stereo og da får du opp flere modeller fra kr. 600,-

Link to post
Share on other sites

Nei, har bare tatt av dekselet da jeg tenkte å se om det lå noe "fuktsperre" der. Skal se om jeg finner kvitteringen på den.

Maritim har kanskje en kundedatabase? Sendte de en mail ang denne tråden jeg.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hei Polarn,

 

Fikk meldingen din via e-posten vår.

Vi har logg på alt vi sender pr post fra Arendal, og alt som er handlet i butikkene dersom du har brukt muligheten til å registrere salget på ditt navn. Sjekket både Slependen og Arendal, men ingen radio er logget på ditt navn.

Dersom vi har logget salget krever vi ikke kvittering. Når salget evt er kontantsalg kasse, uten at det er registrert på navn trenger vi kvitteringen.

 

Generelt om reklamasjon:

I Norge har vi 2 år / 5 år reklamasjonsrett. Det vil si at varer som er ment å vare mer enn 2 år, skal vare i 5 år. Skal ikke ta alle detaljer og unntak i denne sammenhengen, men om radioen har vært montert og brukt på en normal måte slik den er ment å brukes, så gjelder reklamasjonsretten. En radio som er ment for å brukes i båt skal dermed tåle å stå i båt. Den skal tåle vannsprut fra forsiden, men ikke fra baksiden. Men, den bør også fra baksiden og innvendig tåle den luftfuktighet og det saltinnhold man må forvente finnes på sjøen. (i dag skriver jeg tungvindt....dere få lese med advokatbriller på :) Hvis du har hatt lekkasje direkte på baksiden av radioen så er det neppe reklamasjon. Dersom radioen har stått med baksiden tørt og beskyttet bør det være enkelt å få godkjent reklamasjonen. Uten at jeg har sjekket akkurat denne modellen, så er det vel et par viktige forskjeller på en bilradio og en marineradio, bl.a. at kretskortene er lakkert slik at de ikke ruster opp med en gang.

 

Finn kvitteringen og ta kontakt med oss, vi tar gjerne en sjekk av radioen på verkstedet for å sjekke om det er en reklamasjonssak.

 

Her er en liten sekvens fra hjemmekontoret mitt, dersom du synes dette høres fint ut er radioen din helt sikkert i stykker: http://www.youtube.c...h?v=HDf6i4fG7kI

 

Vennlig hilsen

Øyvind@Maritim

Redigert av Øyvind Jørgensen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...