Jump to content

TV-antenne til båten - anbefalinger


Møkkalasset

Recommended Posts

Vil ha inn en TV med kam (ikke ekstern dekoder) og Riks-TV. Her er det mye å velge i. Men så kommer utfordringen med antenne. Ville gjerne hatt en innvendig sak, men disse finnes så langt jeg kan finne ut med forsterker bare for 220V adapter. Ut over dette har jeg bare funnet antenner for utvendig montering og de er både store og langt fra pene.Har en jo targabøyle på båten, men kan jo ikke ha en antenne på den som ser ut som et helikopterdekk i miniatyr. :smiley: Regner med at det er noen tips å hente her. Takker på forhånd. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt liten Glomex tallerken og liten Triax tallerken men på seilbåt dv.s 14 m opp i lufta og det har fungert meget godt når vi har ligget landfast, men på svai har det vært litt mer ustabilt. Jeg tror likevel at det vil fungere godt med den du Glomex antennen du har funnet. Innendørs antenne vil jeg ikke anbefale og etter mitt syn er alt som er skrudd fast i båt en fordel.

Link to post
Share on other sites

Glomex Marine Master 37cm er uten tvil den beste "billig" antennen.

Best i test.

Og testet ut av myself.

Har pelma Triax'n.

 

Vi lå en bunch isammen under vanskelige mottaksforhold, båter med Triax, Status eller små Glomex fikk inn nada.

Også seilebåter med god antennehøyde.

Han med Glomex 37 cm hadde alle kanaler klokkeklart.

Nå har også jeg Glomex 37cm, og det er en annen verden.

Den tar seg riktig godt ut på targabøylen på flybridgen.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...