Jump to content

Gutten har fått penger og er klar for sin første "ordentlige" båt


Overskyet

Recommended Posts

Heisann!

 

Etter intens sparing til båt, har jeg endelig fått litt. Budsjettet er på 30.000kr og IKKE mer.

Mine krav:

- God i sjø

- "Råner"

- Skal på tilhenger, altså ca 10-15fot.

- Lett vedlikehold.

- 9.9hk, helst Yamaha.

- Gjerne kalesje.

- Sitteplass til 3.

- Skal se "tøff ut".

 

Kan gjerne være rana, silver viking og slike båter. Trenger ikke typiske "rånerbåten" som bever 350, gh 11 osv..

 

Tusen takk på forhånd.

 

Mhv hubbabubba

Link to post
Share on other sites

Hva med: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=

 

Denne båten er solgt,men jeg synes den er grådig tøff: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29111910

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Du kan gjerne lese min alder og krav :thumbsup:

 

Hvis du er 15 så har du jo heller ikke lov til å kjøre f.eks en ISY 370 med 9.9 siden den gjør mer enn 10 knop...

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

ok, tenkte bare siden du gjorde et poeng av at du var 15...

 

Hva slags fart ønsker du deg da?

 

Og kanskje litt motstridende at du skriver "råner" / skal se tøff ut, for i neste linje skrive at det godt kan være Rana/Silver Viking

 

Mitt forslag er da GH14. Planer med 9.9 og gjør grei fart med etpar personer ombord , samt at du kan oppgradere motor til 30hk senere. Samme gjelder f.eks Rana-plast 425, Hansvik 14 speed. Eller hva med f.eks with 385?

 

Sikkert også greit å holde seg til 9.9hk i første omgang, lavere bensinforbruk = mer kjøring

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hvis du mente at jeg ikke har så mye penger for jeg er 13 så har jeg 250.000 kr på konto men kan ikke røre dem før jeg er 18. Hvis du tenkte på motoren som har for mange hk så driter jeg i det, ikke polti der jeg bor uansett.

Men alle har forskjellig smak på båter også. Det er nok bedre at du ser på Finn.no selv. Ha god tolmodighet så finner du nok en båt du liker :thumbsup:

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Eller dette er jo en nydelig skibsplast da.

Hmmm... jeg for min del er nok ikke så begeistret for de Skibsplastene med så "kantet" fram-ende (trekant). Blant de mindre båtene til Skibsplast er min SOLEKLARE favoritt Skibsplast 450 VS som er en nydelig linjelekker speedbåt. Denne som er til salgs er kanskje i dyreste laget for det som var antydet i denne tråden... Selv har jeg også en slik 450VS som en av mine båter

TN_DSC00148.JPG.

 

Men kanskje en litt eldre og et hakk større Skibsplast til 30 kkr, en Skibsplast 490 som også er "buet" framme uten det kantede (trekantede) preget. Nåja... ser nå at den er solgt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...