Jump to content

Firma som selger rim. deler til Sabb?


Sjekteniusen

Recommended Posts

Hei

 

Etter 2 år med oppussing av en åpen 21 fots Wiksten 1974 sjekte hadde vi en første oppstart av en Sabb 10g motor. Etter en kortvarig gledesrus over at motoren gikk som den skulle, kom nedturen like fort. Vi fant ut at den lakk eksos ved utgangen til eksoskammeret og til vår store overraskelse var hele underdelen rustet i stykker. Motoren er av typen Sabb 10g (fra 70-tallet et sted) med ferskvannskjøling.

 

Jeg lurte derfor på om noen hadde noen hadde noen gode tips om hvor/hvordan det er mulig å oppdrive en eksos/vannavkjølings del til en rimlig penge? Jeg har vært i kontakt med Sabb Bergen og diverse andre dellagre, men prisene varier fra 6000-8000 noe som er utenfor mitt budsjett.

 

Takker for alle tips!

 

Mvh Kjetil Lindberg

Link to post
Share on other sites

Prøv et søk på finn.no. Det at disse ruster i stykker i bunnen er et kjent problem. Jeg har hørt om enkelte som har sveist den opp, mne dette er mer en nødløsning. Skal du ha noe som holder lenge, så er nok helt ny det beste. Men en godt brukt kan holde noen år den også...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen til båtplassen

SABB motorer har vi mange tråder om her, og jeg vil anbefale deg et søk på forumet.

Der finner du blant annet denne tråden. Det billigste tror jeg vil være om du får en sveisedyktig til å lage delen til deg.

Har du bilder av delen som er ødelagt vil du lettere få råd og tips om hjelp

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...