Jump to content

Tips til danske havner etter opphold på læsø


Tom Rør

Recommended Posts

Vi planlegger å komme oss til Danmark i ferien, og har blitt anbefalt Læsø!

Da vi har lyst til å se noe mer enn bare Læsø, hadde jeg satt pris på tips om andre fine havner i Danmark! Er ikke fremmed for å bevege oss lengre distanser, hvis destinasjonen er fin! Setter pris på gode tips.

Mvh: Tom

Link to post
Share on other sites

Du finner mye info på Sejlerens. De gir også ut guiden i papirform. Jeg fikk tak i et par eks. i Danmark i fjor.

Skal du i nærheten av Skagen så må jeg få anbefale Aalbæk Havn. Det er første havn etter Skagen når man kommer nordfra. Vi lå der i flere dager i fjor sommer, kjempetrivelig! En levende havn med fiskebåter, verft og strandrestaurant. Grei gangavstand til Aalbæk sentrum.

Havnesjef Atli Pedersen er en kjempekar. Han hevder at han alltid klarer å få plass til en båt til. Man kan ringe på forhånd også.

:flag_da:

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Det er mange havner på "fastlandet"; litt sør komer du til Asaa og Hou; fine rolige havner. Går du litt lenger sør kommer du til Hals, som er en svært sjarmerende havn, ved inngangen til Limfjorden.

I tillegg så har du selvsagt, som tidligere nevnt, av andre; Sæby, Skagen!

Link to post
Share on other sites

Endelave er en koselig liten øy med fin og skjermet havn. Mener den lå rett utenfor Horsens med fergeforbindelse derfa. Her er det rolig. Finner du ikke roen her så har du et alvorlig problem.

Sykkelutleie og en koselig pub både her og der. Bare for å korte ned sykkelturen mener jeg.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

For de modige er der også Sjælland. Tag fx via Anholt til Gilleleje (lige over 40 nm fra Anholt) og herfra evt. videre til de mange flotte havne i Øresund. Og så hjem via svenskekysten. Der er en anden tråd herinde om danske havne. Mener den hedder noget med danskekysten. I den kan du finde flere gode tips!

 

Red: https://baatplassen.no/i/topic/32136-status-paa-danskekysten-og-soerover/page__st__250

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...