Jump to content

Volvo penta bensin svart eller rød farge


Scand 7100

Recommended Posts

Hei har kjøpt meg en volvo penta 5,7gs. den står det volvo penta på alle deler untatt blokka. "GM"

men hva er forskjellen på sort eller rød... svenske eller us stats borger elll. noen som vet...

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Link to post
Share on other sites

Det er en amerikansk motor, Chevrolet, med volvo merker på. Svart eller rød er jo bare farge, men Volvo har vel brukt rød stort sett. Svart er vanlig på Mercruiser. Kanskje den skal være svart? Hva står det på typeskiltet på motoren? Mercury Marine eller Volvo Penta?

Link to post
Share on other sites

Jeg har to svarte volvo motorer i kjelleren. Eller skal vi si koksgrå, det er ikke samme fargen som Mercruiser. Mine heter 4,3GI PWTR og er fra 1999. Og både disse 90graders V6'erne og 5,7 V8 er GM smallblock-basert. Sjøens briggs&stratton, de er i all hovedsak like som mercruisers og er laget i USA (lurer på om de ble grå etter at volvo penta "fusjonerte" med OMC) 'citation needed'.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...