Tor Eirik Startet 20.November.2004 Del på Facebook Startet 20.November.2004 Noen som har noe erfaring med haifinner (shark-fins) på utenbordsmotorer? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 20.November.2004 Del på Facebook Svart 20.November.2004 Se på trådene som har 'hydrofoil' i tittelen Sitér dette innlegget Link to post
Nadheim Svart 20.November.2004 Del på Facebook Svart 20.November.2004 Tenker du på disse hydrofoilvingene man bolter fast i kavitasjonsplaten? Jeg monterte slike på en 50 hk Evinrude som satt på en 16ft Skibsplast. Mine resultater var: Toppfart: ingen endring Forbruk: ingen endring Planingsterskel: markant redusert Denne båten var ubrukelig mellom 5 og 15 knop, men med "vinger" var det mulig å holde en stabil fart på f.eks 7, 10 eller 12 knop. Den planet ikke i disse hastighetene, men ble mulig å holde "halvplanerfart", noe som ikke var mulig tidligere. Hvis du sliter med høy planingsterskel vil jeg anbefale slike vinger/haifinner. For alle andre formål er de i beste fall til pynt. De er enkle å montere hvis du har et metallbor og en skiftnøkkel. Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 20.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2004 Ingen øking av toppfart altså...? Tenkte at siden båten kansje fikk et ekstra løft opp av vannet at den skjøt mer fart.. Har en Selco Selsport 15...men har ikke fått testa den skikkelig ennå pga vann i tankene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.