raanerud Startet 23.Juni.2011 Del på Facebook Startet 23.Juni.2011 hei. Jeg har et kjempeproblem. Jeg må få sjøsatt båten i morgen men jeg har et skikkelig problem med motoren min. Den vil ikke starte lengre. For 2 uker siden gikk den sånn passe ok (men bare opp til halv gass), så begynte jeg jo å skru på den skrue. Den øvre skruen på gassern (med fjør på). Nå får jeg ikke motoren til å starte i det hele tatt. Gnist på begge pluggene og tenningen har aldri vært justert på. Hvordan skal egentlig denne skruen være skrudd og hva justerer den? Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 23.Juni.2011 Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 prøv og ha pluggene ute over natta og se om den vil starte igjen i morgen.. trur den skruen justerer luftmengden Sitér dette innlegget Link to post
Dust Svart 23.Juni.2011 Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Prøv å skru skruen helt inn for så å skru den en og en halv tørning ut igjen, da mener jeg den skal være omtrentlig. Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 23.Juni.2011 Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 Ja det stemmer som Dust beskriver. Den skal skrues helt inn, og så skrues en og en halv omdreining ut. Da har du den sånn ca. Kan forsøke å finjuster ut fra det på tomgang og maks turtall. Det er lufteskruen, som gir riktig mengde luft i forhold til bensin. Sitér dette innlegget Link to post
raanerud Svart 23.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2011 aha. takk for svar. Får håpe det er det som skal gjøre susen. Tok netopp ut pluggane og skrudde denna skruen 1,5 omdreining ut. Så får jeg se i morgen om detta rakleverket starter eller ikke. Det er jo en gammel Yamaha så det burde vel egentlig ikke være noe kjempeproblem :) Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 er det ny eller gammel bensin? hvis det har ligget over fra i fjor må det byttes, eller ihvertfall spedes på med ny. tømme forgasser kan også gjøre susen.. hvorfor begynne og skru på "den der skrue" når du ikke vet hva den er til? hehe Sitér dette innlegget Link to post
raanerud Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Bensinen er ny. Gassern ble tatt fra hverandre å rengjort for litt siden så ingen gammal bensin her i gården. Jeg skrudde på den skruen siden den så ut som noe som justerte ett elleranna, siden motoren ikke gikk helt bra sist jeg kjørte.. og denna maskinen har stått ubrukt i nesten 10 år. :) Båtmotorer er ikke min greie..... :P Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 starta den i dag da?:P Sitér dette innlegget Link to post
raanerud Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 nei det fårn sett i kveld når jeg er ferdig på arbe :) Sitér dette innlegget Link to post
raanerud Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Sånn... Etter å ha skiftet plugger, dratt skruen ut 3 omdreininger fikk jeg iallfall motoren til å fyre. Men den går ikke som den skal enda. Tror jeg må justere mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.