Jump to content

Slinningsbålet Ålesund. Skal du dit med båten?


Eureka

ut med båt til Slinningsbålet?  

22 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

I kveld tennes Slinningsbålet i Ålesund. Vanligvis gjøres det forsøk på å sette verdensrekorder på høyde, men det blir det ikke i år. Gjentagende velt og mange hundre paller som flyter rundt i fjorden uka etterpå, og dritjobben med å plukke de opp, har vel gjort sitt.

Dette er kvelden i året det er glissent i båthavnene i distriktet og det er folksomt på fjorden.

 

I følge yr er det meldt opphold og nordvestlig 3 ms vind. Etter min erfaring blir det da "flatt hav" bortsett ifra hekksjø.

Link to post
Share on other sites

Å ligge på fjorden i flere timer og vente på at bålet tennes tror jeg ikke at jeg skal, men rusler utpåfjorden når det nærmer seg. Blir vel liggende ved Langevågsholman og teste det nye ankeret og koke rømmegrøt. Er jo et aldri på lite kaos av båter utpå i kveld. -får nok gangtimer på motoren gjennom sesongen :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...