Eureka Startet 24.Juni.2011 Del på Facebook Startet 24.Juni.2011 I kveld tennes Slinningsbålet i Ålesund. Vanligvis gjøres det forsøk på å sette verdensrekorder på høyde, men det blir det ikke i år. Gjentagende velt og mange hundre paller som flyter rundt i fjorden uka etterpå, og dritjobben med å plukke de opp, har vel gjort sitt. Dette er kvelden i året det er glissent i båthavnene i distriktet og det er folksomt på fjorden. I følge yr er det meldt opphold og nordvestlig 3 ms vind. Etter min erfaring blir det da "flatt hav" bortsett ifra hekksjø. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Du får kose deg for meg også, er for tiden utelands på jobb så det blir ikke bål på meg i år. Hilsen Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Å ligge på fjorden i flere timer og vente på at bålet tennes tror jeg ikke at jeg skal, men rusler utpåfjorden når det nærmer seg. Blir vel liggende ved Langevågsholman og teste det nye ankeret og koke rømmegrøt. Er jo et aldri på lite kaos av båter utpå i kveld. -får nok gangtimer på motoren gjennom sesongen :) Sitér dette innlegget Link to post
goat Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 (redigert) Blir nok landkrabbe oppe nede ifjøra på slinningen iår. Her er live link for eventuelle landkrabber bak skjermen ikveld.Live streaming slinningsbålet Blir vel tent i 22-tiden(+). Akkuratt no skinner solen for første gang idag, men lurer på om det blir noen dråper senere. Redigert 24.Juni.2011 av goat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Klar for en tur ja. Ser ut til å bli nogenlunde vær (akkurat nå ser jeg sola). Noen som vet når de tenner på bålet? Sitér dette innlegget Link to post
DaniB Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Tror det er rundt 22-23 de tenner bålet. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 ligger for anker og baug i land i bak nordligste holmen i langevågen. søren til styr å få ankerfeste i dag, men det gikk. flagget henger som et slips så dette blir gulle godt. bare langevågsbåten roer ned nå, så blir det helt stille... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Fant meg en fin plass med orkesterplass på toppen av holmen mot Slinningen. Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Ble det noe bålstemning? Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 25.Juni.2011 Del på Facebook Svart 25.Juni.2011 hei Slinningbålet brant fint og jeg talte over 300 båter ca kl 0100. (Jeg vil ikke vedde mange kroner på at jeg har talt rett antall men.......) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 25.Juni.2011 Del på Facebook Svart 25.Juni.2011 (redigert) Redigert 26.Juni.2011 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.