Jump to content

Kople til tilten på Mercury 75HK -1984-85?


staffe

Recommended Posts

Har kjøpt nytt originalt ledningssett til mercury 75 fra ca 1985, bruksanvisningen sier ingenting om koplingen av kablene..

Jeg måtte ha en overgang fra gammel type kontakt til ny, med flere poler i kontakten..

Dermed sitter jeg igjen med 4 ledninger (lys brun, brun/hvit, blå/hvit og grønn/hvit) som stikker løst ut av nye kontakten i motoren (blå pil)..

Noen som kan hjelpe til med hvor disse skal koples til??

 

Har målt disse 4 kablene og funnet ut at brun og brun/hvit gir ingen resultat, og blå/hvit gir strøm når jeg trykker opp på bryteren for tilt på konsollen, og grønn/hvit gir strøm når jeg trykker tilt ned..

 

 

 

240620115268.jpg

Link to post
Share on other sites

Har målt disse 4 kablene og funnet ut at brun og brun/hvit gir ingen resultat, og blå/hvit gir strøm når jeg trykker opp på bryteren for tilt på konsollen, og grønn/hvit gir strøm når jeg trykker tilt ned..

 

 

Du har vel egentlig allerede funnet svaret :smiley:

Blå/hvit kobles inn på OPP releet ( up to the blue sky )

Grønn/hvit kobles til NED releet ( down to the green grass )

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Ja jeg har nå funnet svaret.. :rolleyes:

Prøvde meg litt fram med en kabel fra batteriets pluss, til jeg fant koblingen til opp og ned på tilt-motoren..

Et par ting skjønte jeg da ikke, bl.a hva er da disse to brune ledningene til? Noe annet eller er noen av de egen jord til tilten feks? Noen som vet? Prøvde meg bare fram med enkle kabler direkte på batteri dag.. Ellers skal jeg se mere på dette i mårn, men håper på litt sol snart.. :))

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...