Jump to content

Olje type Mercrusier Alpha 1 Gen II


mortya

Recommended Posts

Jeg har kjøpt den uoriginale giroljen som de selger på EuroFritid (google firmaet så finner du nettbutikken og oljen der). Jeg regner med et totalt opprør blant gode kolleger her på BP når jeg også innrømmer at jeg ville ha brukt Biltema eller en hvilken som helst annen type girolje for undervannsdrev. Men før jeg blir komplett partert i småbiter av alle dere som synes dette er komplett uansvarlig: FINNES det noen sikre tilfeller av at uv-drev har skåret seg ved bruk av uoriginal girolje? Jeg kjenner selvsagt til mange tilfeller med vann i oljen, mangel på olje osv, Men uoriginal olje???

Link to post
Share on other sites

MerCruiser anbefaler nå sin egen "Quicksilver High Performance Gear Lube" til alle drev.

Alle GL5 75W90 oljer vil i utgangspunktet holde, og testing gjort av de som driver litt seriøst med racing, viser at enkelte oljer av høy kvalitet, slik som Castrol, Pennzoil osv. har langt bedre smøre egenskaper enn MerCruiser sin egen olje.

Problemene oppstår når man får lekkasje i drevet, ettersom MerCruiser sin olje inneholder additiver som gjør at denne tåler vanninntrengning langt bedre enn andre standard oljer, og ikke mister smøre egenskapene selv med relativt store vanninnhold, men frem til man får en eventuell lekkasje så er en hvilken som helst olje med de rette spesifikasjonene minst like bra.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...