Jump to content

Monterings tips til eberspächer D3 i en saga 25HT


secure

Recommended Posts

Heisan.

 

Jeg har fått tak i meg en D3 til billig penge, og tenkte og montere den i min saga 25, for litt varmere sommer kvelder.

 

Det blir veldig vanskelig å montere den i motorrommet, så jeg tenkte på lasterommet ved siden av.

 

Er det noen som har gjort dette før meg i en saga av samme type, som har noen tips til opplegget?

 

Tenkte på 3 kanaler. en i kabin, og to under kalesjen. Jeg blir veldig glad for råd.

 

 

God båt helg til alle:)

Link to post
Share on other sites

Jeg ville hatt ett hovedutløp i cockpiten, og ett lite utløp inne . Jeg tror kanskje det vil lette monteringen din. Jeg har montert D4 apparatet i ca 80 båter, og prinsippene er de samme. Ikke få flere meter enn nødvendig, og minimum med sving. Forøvrig skal første uttak være konstant åpent.(for å forhindre varmegang). Har du pene lakkerte gulv må du passe på at ikke disse blir spylt med varmluft . Da går finishen kraftig ned på sikt. Husk å isolere eksosen, og ikke ha et fenderfeste like ved eksosen. Det kan gå galt.Personlig har jeg en rød varseltrekant på dollbordet over eksosen. Det kan nemlig være at naboen henger ut fender. Men har du flaks spør han hva den trekanten betyr.Nå må jeg desverre gå, men spør hvis det er noe, så skal jeg se om jeg kan tilføre noe mer.Jeg kjenner ikke din båttype.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...