Jump to content

Snart ferie


t&k

Recommended Posts

Det tikker mot ferie start. Vi klarer ikke å bestemme oss om det blir svenskekysten og over til Læsø eller om vi skal ta sørlandet i år.

Vi var i Gøteborg i fjor og det var en nydelig tur med dyr diesel. Er det noen som vet hva dieselen ligger på i år?

Vi hadde sett for oss å kjøre til Læsø, men ble en smule i tvil da vi møtte en kar som sa at vi ikke burdre dra ditt. Han sa det var et sted for slappe av men at det måtte være måte på å slappe av. Altså lite å gjøre der. vi har to barn på 4 og 6 år.

Hvilken havn er finest på øya?

Det blir vel til slutt været som bestemmer hvor vi reiser, vi reiser torsdag i neste uke.

 

Kjipt at dieselen er så dyr i Sverige, når man har 1060 liters tanke så utgjør det en enorm forskjell mellom Norge og Sverige.

 

Setter pris på innspill og forslag for ferieturen som er ekstremt etterlenktet. Vi er i ferie modus så det holder :)

Ha en flott sommer alle sammen og kjør pent :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Vi har tenkt på å komme oss til Gøteborg, for deretter å gå til Læsø. Får fylle smekkfullt med diesel her på berget, så får den bare koste det den koster i Sverige og Danmark. Det er visst en havn i Gøteborgsdistriktet som selger avgiftsfri diesel ble jeg fortalt for litt siden, og hvis det stemmer, så hjelper det jo litt!

Håper på å se litt mer enn bare Læsø, men det er ferie, så det blir som det blir :thumbsup:

God ferie :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Vurderer samme ruta, og hvem vet hvor ferden ender ut ifra været. Men jeg forstår nå at det vil bli et slit med dyr diesel, som trolig vil koste meg kanskje opp mot 4-500kr om jeg står på :eek: Nei, det er hardt å være nissemann i Sverige :lol:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Altså lite å gjøre der. vi har to barn på 4 og 6 år.

Hvilken havn er finest på øya?

 

Min erfaring ligger noen år tilbake og svarer ut fra det.

Vi sverger til Vesterø havn fordi den er (var) mest genuin. I Østerby var det mange svenske ungdomsbåter på "festetur".

Kjempefin badestrand for ungene i Vesterø havn.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...