Jump to content

vp280, kjøre ut ses. med slakk i hovedforinger? Styring treg også


fletcherwindsor

Recommended Posts

Har ett 280 drev på en 17 fots båt men syntes den er ganske så tung på rattet. spesielt i fart over 30 knop. wiren og styre snekka er bare brukt 2 sesonger!

i høst sank også båten, så noe saltvann har sikkert trengt inn i wiren i tilleg, har latt den ligge i ferskvann etterpå pluss smørt den opp med olje. burde dette holde. eller er denne wiren farlig og bruke??

 

Og hvordan er det med syrehjelmen på disse drevene, kan di rykke sånn helt uten videre? ser ikke noe skader på min, men det er jo bare ett tynt alu skjold!

 

Så en ting til, jeg har noe slakk i hoved foringene som sitter mellom drev og infestningen til transomen. er dette veldig dumt og kjøre med frem til neste sesong?

Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords)

351Windsor (5.8L) V8

VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome)

Link to post
Share on other sites

Først kan du forandre tittelen i henhold til reglene :thumbsup:

 

Kost på deg en overhaling av transom. Bytte foringer og tettinger, og smøre alt opp på nytt. Styringa på mitt 290 DP var steinhard, og klarte ikke flytte styrearm for hånd, men demonterte alt og gjorde grundig reint, satte inn nye foringer og tettinger, og hadde i masse fett. Nå går den så lett at jeg flytter armen med lillefingern. Viktig å smøre opp dette ofte.

 

Ang. hovedforingene på drev/transom, så er det vel kanskje plastforinger der som på 290, uten at jeg skal si det sikkert, men ville bytta alt som er av slitedeler. Jo mer ting er i orden, jo bedre trygghetsfølelse har jeg. :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...