Jump to content

sjømann 22 oppgradering til nidelv 24?


margarus

Recommended Posts

hei.

har hatt min sjømann 22 nå ett år vell og kommer vertfall til og ha den denne sesongengen og.

dette er min første snekke og eg kjenne at eg liker snekke turer og behovet begynner og nerme seg litt mer finesser og "tank" kappasitet til og reise litt mer.

kjerringa klager på trangt toalett, lav under taket. mye romstrering med dører for kunne rygge inn på dass osv.

først har sitte seg ned . så er det ikke plass til arm og papir:).

 

det jeg har i sjømannen nå er

marna mb10 motor som gir båten en maks fart på 6.5 knop og marsj 4.5 knop. det er lite til og reise på lenger turer med synes jeg.

jeg har pumpe toalett uten septik. pumping funker ok. kunne tenkt meg tank.

jeg har optimus koke apparat. fornøyd med det.

jeg har innstalert oppvask kum med kran. har ikke funnet ut type vanntank og el pumpe jeg vil ha. sliter med plass og kunne lage det enkelt og greit. bruker i dag 10 liters kanne med kran. varer ikke akkurat i dage vis.

 

dasj borde i sjømannen er ca 20-30cm langt frem til vindus kant så der får jeg ikke plass til hverken kart plotter eller mini laptopen som jeg kjøpte til den jobben.

skal også innstalere diesel varmer men den er det kun plass til i en av benkene bak over som jeg vanlig vis legger tau.

 

det jeg lurer på. vil jeg ha det mer fint og kose oss bedre på tur i nidelv 24 eller Fevik 23 som jeg også har sansen for. ?

 

det er jo så mangen som har nidelv og som har feriert i disse i åre vis. toalettet kan da ikke være SÅ trangt at ikke vi 2 kan bruke det uten og måtte krype baklengs inn og ut dassen?

 

noen her som sjønner problemet. er Sjømannen min blitt for liten ?

Link to post
Share on other sites

ja har veldig sansen for nidelv 24.

har ett budskjett fra 60- 100 000 ca.

ser det er mye bra ut. litt fiks og oppshining er ingen hindring.

 

liker også Fevik 23. hvordan er disse båtene. der er det flere båter som er levert med yanmar motorer ser jeg.

Link to post
Share on other sites

kjerringa klager på trangt toalett, lav under taket. mye romstrering med dører for kunne rygge inn på dass osv.

først har sitte seg ned . så er det ikke plass til arm og papir:).

 

det er jo så mangen som har nidelv og som har feriert i disse i åre vis. toalettet kan da ikke være SÅ trangt at ikke vi 2 kan bruke det uten og måtte krype baklengs inn og ut dassen?

 

Dassen i Nidelv er ingen ballsal det heller akkurat... Må rygge inn, men når man er på plass er det ok. Grei armplass og får lukka døra. Men det er jo avhengig av størrelsen på mennesket som skal inn da... ;-)

 

Er takhøyde et problem er vel Nidelven lavere i cabinen enn f.eks Fevik 23 tror jeg.

 

KK

Link to post
Share on other sites

ja det er liksom toalett rommet som må være noenlunde for at kjerringa skal være fornøyd.

vi er begge normal i kroppen. jeg er 1.90 høy så forventer ikke full ståhøyde i kabien akkurat :)

jeg har ikke kjangs til og lukke dør i mitt toalett vertfall nå :)

 

har en kamerat som har nidelv. før prøve sitte på hans toalett tror jeg. og se litt hvordan hans båt er

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg synes du skal prøve å få tak i en sollux uten AC. Den har høyere takhøyde og dassen er ganske stor. Kabinen er plassert noen cm lengre bak ser det ut som og uteplassen er mer utnyttet.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...