Jump to content

Så var det gjort! puhh


bliss X

Recommended Posts

Må si jeg hater vinterklargjøringen. Slit og kulde og mørket som alltid kommer før du er ferdig.  :cryin:

 

Men nå er heldigvis alt klart etter iherdig jobbing. Seilene har fått tørke og ligger pent i seilposene, motoren har fått ny olje og filter, ferskvann og frostveske er kjørt gjennom, og burkaen er på plass.

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Vinterklargjøringen hører med. Synes ikke det er så ille. Selvsagt hyggeligere å pakke ut båten om våren, men om en ikke begynner for sent og tar det litt om litt kan det være ganske trivelig. Båtlivet består nå en gang av uforholdsmessig mye klargjøring og vedlikehold og da må dette være en del av sjarmen. Regnestykket med antall dager med sol og "båtidyll" opp mot antall dager med pussing, klargjøring, ettersyn og vedlikehold kan ikke alltid forsvares. Derfor må begge deler være en del av kosen, mener nå jeg.

Link to post
Share on other sites

Burka`n kom på plass på fredag. Satte opp stativ på torsdag men p.g.a. mye vind var det ikke mulig å få pressening på plass for neste dag. Vintern rakk akkurat å feste grepet får burka`n kom på. Det er bare å starte nedtelling før den skal av. Påska er forholdsvis tidlig med Palmesøndag på 20. Mars. Kanskje litt tidlig å fjærne presenning da, for jeg vet at det bruker å komme snø her i innlandet etter denne dato`n. Men uansett så er det bare 4 mnd. til påska, så nedtellingen er i gang...  

 

Et trist syn:

Bilde

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...