akiro13 Startet 27.Juni.2011 Del på Facebook Startet 27.Juni.2011 er det lurt av meg å male hele innsiden av skroget med epoxy?kan eventuelt treverket begynne å råtne da?har en risør skøyte fra 1911,og skroget begynner jo å bli gammelt. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 27.Juni.2011 Del på Facebook Svart 27.Juni.2011 Heisan. jeg har restaurert flere båter og har brukt epoxy en del til både tetting av sprekker, limin og lakkering. Men dette er nok dessverre ikke noen god løsning for deg. det du spør om kan kun gjøres på nye trebåter eller båter som har ligget på land i naust i flere år som er helt tørt i treverket. treverket kan heller ikke være mettet med olje. skal båten epoxybehandles må det også gjøres på begge sider. Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Snekker'n Svart 27.Juni.2011 Del på Facebook Svart 27.Juni.2011 er det lurt av meg å male hele innsiden av skroget med epoxy? Hvorfor ønsker du å male hele innsiden av skroget med epoxy? Båten har blitt 100 år. Er det noe alvorlig som må utbedres, eller er det andre grunner til at du ikke kan fortsette vedlikeholdet med samme midler som har vært brukt hittil? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
akiro13 Svart 28.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 takk for svar gutta.skal innrede alt på nytt inne i båten,og da blir det muligens vanskelig å komme til alle plasser på skroget ved en senere anledning.er drit nervøs for små fukt/lekasjer.er nok best å holde seg til olje metting ja Sitér dette innlegget Link to post
Knut Baltic Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Innred med mulighet for å inspisere og evt olje skrog på innsiden er min klare anbefaling fra min tid som skøyteeier :) Sørg for at vann ikke kan bli stående inne i noen av konstruksjonene og at god lufting vil hjelpe å tørke igjen. Lurt også å tenke at deler av innredningen kan tas ut uten å rive hele båten... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.