Jump to content

bruk av epoxy på tre skøyte


akiro13

Recommended Posts

Heisan. jeg har restaurert flere båter og har brukt epoxy en del til både tetting av sprekker, limin og lakkering.

 

Men dette er nok dessverre ikke noen god løsning for deg. det du spør om kan kun gjøres på nye trebåter eller båter som har ligget på land i naust i flere år som er helt tørt i treverket. treverket kan heller ikke være mettet med olje. skal båten epoxybehandles må det også gjøres på begge sider.

KNS medlem

Link to post
Share on other sites

er det lurt av meg å male hele innsiden av skroget med epoxy?

 

Hvorfor ønsker du å male hele innsiden av skroget med epoxy?

Båten har blitt 100 år. Er det noe alvorlig som må utbedres, eller er det andre grunner til at du ikke kan fortsette vedlikeholdet med samme midler som har vært brukt hittil?

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Innred med mulighet for å inspisere og evt olje skrog på innsiden er min klare anbefaling fra min tid som skøyteeier :)

 

Sørg for at vann ikke kan bli stående inne i noen av konstruksjonene og at god lufting vil hjelpe å tørke igjen.

Lurt også å tenke at deler av innredningen kan tas ut uten å rive hele båten... :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...