Jump to content

Hvordan vasker jeg båtkalesjen ?


O.Olsen

Recommended Posts

De fleste her vil nok fraråde deg og vaske den i maskinen.

 

Jeg selv vasket min i maskinen på null varme, program kaldt. og tilsatte bare litt flytende såpe. det gikk helt utmerket og kjenner meg ikke igjen i alle disse påstandene om maskinkatastrofe som det florerer av her på kalesje trådene.

 

Men jeg vil fraråde deg å vaske den i maskinen på noe annet en kaldt program og den må innpregneres etterpå!

Redigert av Mercury. (see edit history)

KNS medlem

Link to post
Share on other sites

De fleste her vil nok fraråde deg og vaske den i maskinen.

 

Jeg selv vasket min i maskinen på null varme, program kaldt. og tilsatte bare litt flytende såpe. det gikk helt utmerket og kjenner meg ikke igjen i alle disse påstandene om maskinkatastrofe som det florerer av her på kalesje trådene.

 

Men jeg vil fraråde deg å vaske den i maskinen på noe annet en kaldt program og den må innpregneres etterpå!

 

Full sentrifuge eller? O\min?

Link to post
Share on other sites

Jeg ville lagt den i badekaret i mildt grønnsåpevann. Annet såpemiddel er fy. Det ligger forøvrig vaskeanvisning fra blant annet Helly Hansen kalesjer i dokumentarkivet. Thoresen kalesjer har også vaskeanvisninger på hjemmesiden sin.

 

Jeg ville ikke hatt min i maskina. OM jeg likevel skulle gjort det ville jeg ikke kjørt på bare kald - mine vinduer blir så stive at de sprekker om de bøyes når de er kalde. Er de lunkne er de derimot helt myke.

Link to post
Share on other sites

Full sentrifuge eller? O\min?

 

30 minutter og sentrifuge, jeg brukte flytende vaskemaskinsåpe for barneklær/ sensitiv

 

post et positivt innlegg her etterpå når du har gjort det så folk ser at det faktisk går helt fint å vaske i maskinen når man ikke pakker den inn på 90 grader og skuremiddell :headbang::thumbsup:

Redigert av Mercury. (see edit history)

KNS medlem

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...