O.Olsen Startet 27.Juni.2011 Del på Facebook Startet 27.Juni.2011 Tenkte å vaske kalesjen til båten.....Hvordan gjøres det? Går det å pakke den inn i vaskemaskinen å vaske den på svak varme??.....med eller uten vaskemiddel?? Bør man inpregnere den etterpå ??? Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 27.Juni.2011 Del på Facebook Svart 27.Juni.2011 (redigert) De fleste her vil nok fraråde deg og vaske den i maskinen. Jeg selv vasket min i maskinen på null varme, program kaldt. og tilsatte bare litt flytende såpe. det gikk helt utmerket og kjenner meg ikke igjen i alle disse påstandene om maskinkatastrofe som det florerer av her på kalesje trådene. Men jeg vil fraråde deg å vaske den i maskinen på noe annet en kaldt program og den må innpregneres etterpå! Redigert 27.Juni.2011 av Mercury. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Arild81 Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 De fleste her vil nok fraråde deg og vaske den i maskinen. Jeg selv vasket min i maskinen på null varme, program kaldt. og tilsatte bare litt flytende såpe. det gikk helt utmerket og kjenner meg ikke igjen i alle disse påstandene om maskinkatastrofe som det florerer av her på kalesje trådene. Men jeg vil fraråde deg å vaske den i maskinen på noe annet en kaldt program og den må innpregneres etterpå! Full sentrifuge eller? O\min? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Jeg ville lagt den i badekaret i mildt grønnsåpevann. Annet såpemiddel er fy. Det ligger forøvrig vaskeanvisning fra blant annet Helly Hansen kalesjer i dokumentarkivet. Thoresen kalesjer har også vaskeanvisninger på hjemmesiden sin. Jeg ville ikke hatt min i maskina. OM jeg likevel skulle gjort det ville jeg ikke kjørt på bare kald - mine vinduer blir så stive at de sprekker om de bøyes når de er kalde. Er de lunkne er de derimot helt myke. Sitér dette innlegget Link to post
Halsi Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Jeg kjenner en som legger kalesjen i eddik i badekaret. Den kalesja er i hvert fall ti år og like fin. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 (redigert) Full sentrifuge eller? O\min? 30 minutter og sentrifuge, jeg brukte flytende vaskemaskinsåpe for barneklær/ sensitiv post et positivt innlegg her etterpå når du har gjort det så folk ser at det faktisk går helt fint å vaske i maskinen når man ikke pakker den inn på 90 grader og skuremiddell Redigert 28.Juni.2011 av Mercury. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Gudrun Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Sjekk rundt sømkantene for å finne den lille innsydde lappen på kalesjen... Der finner du produsenten, ring de!! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 jeg driver profosjonelt med vask av blandt annet båtkalesjer. Vasker på 30 gr. og fullsentifugering. Men jeg har jo en maskin med trommel 6 ganger så stor som vanlig vaskemaskin.ca. 1 meter i diameter Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 jeg driver profosjonelt med vask av blandt annet båtkalesjer. Vasker på 30 gr. og fullsentifugering. Men jeg har jo en maskin med trommel 6 ganger så stor som vanlig vaskemaskin.ca. 1 meter i diameter Nettop!! Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.