Jump to content

Hvordan se om Suzuki 2-takstmotor drar sjøvann inn i veivhuset?


Netics

Recommended Posts

Har store problemer med å få min Suzuki DT30C til å gå skikkelig. Den fungerer fint på alle 3 sylindre helt til den får belastning. Da høres det ut som den går over på 2 sylindere.

 

Har byttet:

Tennplugger,

Tennkabler,

Coilene,

Triggerfølerne (4stk),

spole osv,

ledningsnett,

CDI boks,

forgassere,

++

 

Har også rengjordt 2 sett forgassere og prøvd, har rengjordt og sjekket bensinpumpa. Har også tatt komp test, og på kald motor har den rett under 100Psi på alle 3 sylindrene. Nå har jeg demontert hele motoren for å sjekke om den kan suge kjølevann inn til veivhuset pga vakumet som er der (2-takt).

Kan ikke se eller finne noe vann inne i veivhuset, og sim-ringene på veiva/akslingen ser ok ut.

 

Hvordan kan jeg finne ut om det er dem som er ødelagte?

 

dsc00190.jpg

 

dsc00191.jpg

 

dsc00192.jpg

 

dsc00193.jpg

Redigert av Netics (see edit history)
Link to post
Share on other sites

du hadde ikke trengt å gjøre alt de der for å se om bunnpakningen er gåen. bare å ta ut pluggene og se om belegget på stemplene er borte, er stemplene og pluggene fri for sot.....ja da har du et problem-med vann

 

Hehe, vet jo det da, men trodde det var noe annet som var feil. Har altså eliminert meg fram til at dette kunne være feilen.

 

Men alle 3 stemplene/tennpluggene ser likens ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...