Netics Startet 27.Juni.2011 Del på Facebook Startet 27.Juni.2011 (redigert) Har store problemer med å få min Suzuki DT30C til å gå skikkelig. Den fungerer fint på alle 3 sylindre helt til den får belastning. Da høres det ut som den går over på 2 sylindere. Har byttet: Tennplugger, Tennkabler, Coilene, Triggerfølerne (4stk), spole osv, ledningsnett, CDI boks, forgassere, ++ Har også rengjordt 2 sett forgassere og prøvd, har rengjordt og sjekket bensinpumpa. Har også tatt komp test, og på kald motor har den rett under 100Psi på alle 3 sylindrene. Nå har jeg demontert hele motoren for å sjekke om den kan suge kjølevann inn til veivhuset pga vakumet som er der (2-takt). Kan ikke se eller finne noe vann inne i veivhuset, og sim-ringene på veiva/akslingen ser ok ut. Hvordan kan jeg finne ut om det er dem som er ødelagte? Redigert 27.Juni.2011 av Netics (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Alternes.. Svart 27.Juni.2011 Del på Facebook Svart 27.Juni.2011 du hadde ikke trengt å gjøre alt de der for å se om bunnpakningen er gåen. bare å ta ut pluggene og se om belegget på stemplene er borte, er stemplene og pluggene fri for sot.....ja da har du et problem-med vann Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post Share on other sites More sharing options...
Netics Svart 27.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2011 du hadde ikke trengt å gjøre alt de der for å se om bunnpakningen er gåen. bare å ta ut pluggene og se om belegget på stemplene er borte, er stemplene og pluggene fri for sot.....ja da har du et problem-med vann Hehe, vet jo det da, men trodde det var noe annet som var feil. Har altså eliminert meg fram til at dette kunne være feilen. Men alle 3 stemplene/tennpluggene ser likens ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
knuthp Svart 27.Juni.2011 Del på Facebook Svart 27.Juni.2011 Ifølge det første bildet er min konklusjon at du mangler motor på påhengeren :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bredekaede Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 dersom tetningen under svinghjulet er def.så vil motoren suge falskluft på den øverste sylinderen.Den vanligste feilen ved slike symptomer er vel kansje def.bensinplugg eller vann i forgasser/tank. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.