Jump to content

strekkfisker til stag på seilbåt


Albinisten

Recommended Posts

Strekkfiskene til staga på vår albin vega er modne for utskifing viser det seg, prisene for nye strekkfisker er jo ikke så avskrekkende, men så var det en person på ett riggverksted som sa at strekkfiskene måtte klemmes på med ett verktøy/kraftig tang og at det ikke var noe folk flest kunne gjøre på egen hånd. Vedkommende mente at det meget sannsynlig var det beste å bytte vaierne og at jobben fort ville komme på drøye ti tusen. Det må vel være mulig å få tak i ett sånt "klemverktøy" for så å kjøpe løse strekkfisker å montere dette selv...?

Om jeg kan gjøre som sist nevnt så vil vi få nye strekkfisker rund baut for under tre tusen, så da er det jo i så tilfelle kr. å spare. Noen som har synspunkter?

Link to post
Share on other sites

Oi! Nå har kikka litt på nett og tenkt litt og ser jo nå at tråden min var helt unødvendig, disse vaierne går jo innom det jeg har forstått kalles en "termina" (tror jeg?), og så er de festa i strekkfisken og da er jo problemet løst skulle jeg mene.

Hadde jeg holdt hodet kaldt hadde jeg spart oss alle for denne tråden, men takk for svara likevel!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...