Jump to content

Agurknytt- Yachter breier seg ved brygge


Oteren

Recommended Posts

Den råeste var han som satt krav til båtstørrelse, vanlige sørleninger osv.

Det neste blir vel båttype, så riktig adressen osv.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Fint at de nye bryggene ved Kronprinsøya (Dvergsøya)blir benyttet, men....... Legg merke til kommentarene til artikkelen.....

Slike rasshøl blir det bare fler av hvert år som går, og de tenker kun på seg selv!

Unskyldningene de kommer med for å holde på slik er jo latterlige, og forteller vel mer om disse personene enn noe annet. Skal man på død og liv ha en så stor båt må man ta følgende av dette, og forstå at man ikke kan ligge alle steder og ta opp plassen til andre. Det er også skjelden å se mer en 2-3 personer ombord i slike båter, så hva er vitsen når man vet at man er til ubehag å bry for flertallet?

 

Den råeste var han som satt krav til båtstørrelse, vanlige sørleninger osv.

Det neste blir vel båttype, så riktig adressen osv.

Det var en meget god ide!!! Maks lengde og bredde på båter som skal legge til på populære steder, ja det bør innføres fort som svindt. Denne saken bør jo KNBF fronte, og KNS også.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Ser jo ut til at de små jollene til venstre i bildet ligger longside de også. :lol:

Ser jo forøvrig ut til at der er plass til fler selv om de breier seg.........

Ellers så må jeg jo si båtfolket er lette å bestikke. Gi dem litt brygge så gir de fra seg halve øya midt på sommeren. Ikke til store båter men til kongelige. Hvem breier seg mest :confused:

Redigert av Yankee (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Siden temaet er agurker så kanskje vi skal diskutere hvor mange føtter båt man kan ha per familiemedelem? Jeg foreslår en basislengde på 15 fot og deretter 8 fot per medlem over 5 år, og 4 fot per medlem under 5 år. Straffen for overtredelse av denne lov bør bli streng, minst store bøter og helst fengsel siden det synes å ha en slik preventiv effekt i mange sammenhenger.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Siden temaet er agurker så kanskje vi skal diskutere hvor mange føtter båt man kan ha per familiemedelem? Jeg foreslår en basislengde på 15 fot

 

Pls. øk lengden med minst 100%. En 15 foter blir noget trang som bobåt.

Ellers observert at 50+ båtene ofte har reservert longside plass som går på bekostning av oss med "vanlig" båt størrelse.

Money talks. Har man ræva full av penger og ikke trenger å tenke på ferie budgettet går det meste greit og en kan drite i alle andre :puke:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Eller hvor stor båten kan være før den er for stor :crazy:

 

Større båt enn meg = snobber

 

Mindre båt enn meg = fattiglus

 

Samme båt som meg = hermegås...

 

 

 

Hehehe.....

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Ser jo at dem to foran ikke har lagt seg nærehverandre og opptar unødvendig plass på brygga. Ikke bra.

 

 

Må være en kakse, ser jaggu ut som en Baltic!

Flott båt!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Siden temaet er agurker så kanskje vi skal diskutere hvor mange føtter båt man kan ha per familiemedelem?

Ditt spørsmål blir overflødig om det står et skilt på bryggen med: Største båtbredde 3.2 Meter. Overtredelse medfører kjølhaling + bot på kr.7000,- Samt borttauing for eiers regning.

Da tror jeg det kunne blitt riktig hyggelig på den bryggen :thumbsup:

 

Dette tror jeg kan være løsningen på problemet med spisse albuer, og store lommebøker, som breier seg frem og skaper uhygge på fjorden :thumbsup:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Største båtbredde 3.2 Meter. Overtredelse medfører kjølhaling + bot på kr.7000,- Samt borttauing for eiers regning.

Da kommer de bare tilbake dagen etter. Foreslår:

 

Største båtbredde 3.2 Meter. Overtredelse medfører kjølhaling + en kjølhaling til + bot på kr.7000,- Samt borttauing for eiers regning + senking + inndragning av førerkort for 10 år + avskilting av bil. I tillegg blir det selvsagt masse straffeskatt, 10 dobling av TV lisensen m.m neste 20 årene, for om mulig å forhindre innkjøp av ny farkost.

Link to post
Share on other sites

Da kommer de bare tilbake dagen etter. Foreslår:

 

Største båtbredde 3.2 Meter. Overtredelse medfører kjølhaling + en kjølhaling til + bot på kr.7000,- Samt borttauing for eiers regning + senking + inndragning av førerkort for 10 år + avskilting av bil. I tillegg blir det selvsagt masse straffeskatt, 10 dobling av TV lisensen m.m neste 20 årene, for om mulig å forhindre innkjøp av ny farkost.

 

Tiltredes!!

:flag_bp:

Redigert av Spinnaker (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Problemet er mangel på øyer tror jeg :cool:

 

Jepp, kun 58.133.000 meter med kystlinje på våre øyer så det blir åpenbart trangt når flere tusen båter skal klumpe seg sammen som i en maurtue. Kanskje prisen å betale for at vi er noen sosiale dyr? :giggle:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Joda, hadde fint fått plass til badebåten Spinnern :flag:

 

Ellers ser jeg ikke problemet i nevnte artikkel. Noen steder må store båter ligge og for mindre båter er det enten å være tidsnok ute eller å legge seg longside. Det kan da ikke være noe stort problem :wink:

 

Ellers aner det meg at noen her har usedvanlig dårlig selvbilde da en slik meningsløs tråd blir startet. :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Det kan da ikke være noen tvil om at det er temmelig hodeløst å legge seg longside ved en brygge uten utriggere som til og med har skilt om akterfortøyning.

Dette gjelder da uansett båtstørrelse !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...