Jump to content

VP MD 2003 starter ikke


Halsi

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg fikk ikke start i går. Den kinna bare tungt rundt. Batteriet er 3 uker gammelt. Tok det hjem og ladet det i går, skal ned i ettermiddag og starte opp og måle lading, men jeg har i hvert fall sett det på instrumentet at batteriet lader.

 

MEN:

 

Hvis starteren trekker for mye strøm i startøyeblikket, kan jeg måle det med vanlig voltmeter ?

Kan jeg måle krypestrøm med vanlig voltmeter ? Har to hovedstrømbrytere, men fikk jo ikke start, så det kan jo ha blitt noe galt.

 

Jeg setter pris på alle svar og alle spekulasjoner. Det hjelper meg det også.

 

 

Mvh Jostein

Link to post
Share on other sites

Eg har ein VP 2003 som var svært tungstarta for eit par år sidan. Det var så vidt motoren gjekk rundt når eg kinna. Etter eit par forsøk, stoppa det heilt opp, og eg måtte vente litt før eg prøvde igjen. Eg var bombesikker på at det var batteriet som var problemet, for alt tyda på flatt batteri. Kjøpte til og med eit nytt 830 A startbatteri for å vere sikker på at det ikkje var batteriet som var problemet.

Det viste seg etter kvart at det var startaren som var gåen. Måtte kjøpe ny til 2000,-. Etter det startar han med ein gong.

Prøv å koble til startbatteriet frå bilen din og kinn, så ser du fort om det er startaren eller batteriet som er slapt.

 

Edit: start av min VP2003 for første gang etter vinteren:

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...