Sjøogvind Startet 28.Juni.2011 Del på Facebook Startet 28.Juni.2011 (redigert) Skulle legge til i dag. Trodde jeg hadde den i forward position, men fant ut at jeg lot den slure mellom forward and tomgang. Lyden var ikke bra. Kan jeg ha gjort noe skade? Er kanskje et dumt spørsmål, men jeg er paranoid når det gjelder så dyre ting. Redigert 28.Juni.2011 av Sjøogvind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 tapp av girolje og sjekk, mye spon = , er olja fin så Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøogvind Svart 28.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 (redigert) Blir det ikke gjort skade av å veksle mellom forover og bakover da? Da havner den også i slureområdet. Redigert 28.Juni.2011 av Sjøogvind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 be de sjekke justering på girwire med det samme, e den litt ute så har det lettere for å bli "tenders gnidsel" Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøogvind Svart 28.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Da er det en evt. reklamasjonsak. Båten ble levert ferdig montert for ikke lenge siden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Om du har stått og "filt" på dette i mange minutter ville jeg nok tatt en liten sjekk, men om det kun dreier seg om sekunder er det høyst sannsynlig ingen som helst grunn til å være bekymret. Tenk nå på hvor mange titusenvis av ganger denne gearboksen gjennomgår en inn/utkopling gjennom levetiden. Og ytterst skjelden er det faktisk gearboksene som forårsaker problemer med motorene. De tåler en støyt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøogvind Svart 28.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Takk for svar. Det jeg også tenker. De må tåle litt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 men noe som gjelder alle påhengsmotorer - man bør alltid gire fast og bestemt - det er en klokobling nedi der og ingen clutch. Høres grusomt ut når folk skal være "forsiktige" og gire ekstra mykt og langsomt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
tkb Svart 29.Juni.2011 Del på Facebook Svart 29.Juni.2011 Fikk Caramba under prøvekjøringen av Magnumen. Eieren ver veeldig forsiktig når han gearet. Men gearet var nytt etter en grunnstøting, og olja var fin. Gearer kontant og hurtig ja Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.