Jump to content

Vann i skummet under dørken på Selco


RonnyAM

Recommended Posts

Under renovering av en god, gammel 18 fots Selco, finner jeg at det er mye vann i skummet under dørken i båten.

Klarer ikke helt å se at det skal gå å få tørket dette og så å få det tettet så det ikke kommer fukt inn igjen.

 

Den første tanken var å kappe ut dørken, fjerne skummet, fylle med noe(styrofoam eller lignende) og så legge i dørken igjen.

 

:confused: Etterhvert slår det meg at dette kanskje er (veldig) mye arbeid for lite?

 

Er det noen som har erfaring eller tips i forhold til dette?

 

Bør skummet ut i hele tatt?

 

Hvis det bør ut, hvordan gjøre det på enkleste måte? Dørken hviler på skummet, så hvis det skal ut så må den støttes med noe?

 

Takker for svar :wflag:

Link to post
Share on other sites

Hei! var med på akkurat samme jobben på en selco for noen år tilbake, tror det var en 18foter med hardtopp. vi skar ut dobbeltbunnen innvendig og gravde ut alt skummet, lot det stå igjen etpar cm av dobbeltbunnen langs kanten. lagde nye "hjelpespanter" til dørken av divinycell som vi plastet inn (6-7 stk tror jeg), lagde et hull i dem helt nederst slik at eventuellt vann kan flyte fritt i hele bunnen. La finerplate oppå "spantene" og plastet den med etpar-tre lag. Satte inn bunnpropp bakerst. den ble stivere i bunnen og å få ut det våte skummet gjorde mye for sjøegenskapene!!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Har laget ny dobbelbunn i min Fjord uten skum, men skulle jeg gjordt jobben om igjen ville jeg vurdert skum... Vet at dette kanskje ikke er beste løsning, men med litt forholdsregler bør den tåle nye 20 år.

Ps Fjernet mitt skum med sag og stikkspade. Det gikk forholdsvis greit.

Redigert av Robert S (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...