RonnyAM Startet 28.Juni.2011 Del på Facebook Startet 28.Juni.2011 Under renovering av en god, gammel 18 fots Selco, finner jeg at det er mye vann i skummet under dørken i båten. Klarer ikke helt å se at det skal gå å få tørket dette og så å få det tettet så det ikke kommer fukt inn igjen. Den første tanken var å kappe ut dørken, fjerne skummet, fylle med noe(styrofoam eller lignende) og så legge i dørken igjen. Etterhvert slår det meg at dette kanskje er (veldig) mye arbeid for lite? Er det noen som har erfaring eller tips i forhold til dette? Bør skummet ut i hele tatt? Hvis det bør ut, hvordan gjøre det på enkleste måte? Dørken hviler på skummet, så hvis det skal ut så må den støttes med noe? Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 utrolig mange tråder som omhandler akkurat det samme:) ta gjerne å søke på forumet:) Kanskje eneste måten å gidde å beholde båten på:) Ellers så vil den være for tungdrevet i sjøen med fullt av vann.. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Hei! var med på akkurat samme jobben på en selco for noen år tilbake, tror det var en 18foter med hardtopp. vi skar ut dobbeltbunnen innvendig og gravde ut alt skummet, lot det stå igjen etpar cm av dobbeltbunnen langs kanten. lagde nye "hjelpespanter" til dørken av divinycell som vi plastet inn (6-7 stk tror jeg), lagde et hull i dem helt nederst slik at eventuellt vann kan flyte fritt i hele bunnen. La finerplate oppå "spantene" og plastet den med etpar-tre lag. Satte inn bunnpropp bakerst. den ble stivere i bunnen og å få ut det våte skummet gjorde mye for sjøegenskapene!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
RonnyAM Svart 28.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Takker for kjappe svar Litt mer søking, så kommer jo denne artikkelen opp : https://baatplassen.no/i/topic/2926-dagbok-prosjekt-fjerne-skum-bygge-ny-dobbeltbunn/ Det er vel noe av det samme som bør gjøres....... Da ligger det an til mer sommerjobb..... Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 (redigert) https://baatplassen.no/i/topic/61908-hvilket-materiale-til-spant-i-plastbaat/page__p__859580 https://baatplassen.no/i/topic/32706-fjerning-av-skum-i-dobbeltbunn/page__p__416666__fromsearch__1#entry416666 Redigert 28.Juni.2011 av paxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
magnyga Svart 28.Juni.2011 Del på Facebook Svart 28.Juni.2011 Det er alltids muligheter for å kjøpe en nyere båt Sitér dette innlegget Link to post
Robert S Svart 29.Juni.2011 Del på Facebook Svart 29.Juni.2011 (redigert) Har laget ny dobbelbunn i min Fjord uten skum, men skulle jeg gjordt jobben om igjen ville jeg vurdert skum... Vet at dette kanskje ikke er beste løsning, men med litt forholdsregler bør den tåle nye 20 år. Ps Fjernet mitt skum med sag og stikkspade. Det gikk forholdsvis greit. Redigert 29.Juni.2011 av Robert S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.