Jump to content

Herwa, 17 fot, årstall ukjent, oppussingsprosjekt, prisforslag?


Verrie

Recommended Posts

Det er mulig jeg skaffer meg et vinterprosjekt, i form av Herwa, 17 fot, årstall ukjent. Jeg har besøkt sidene på agderkultur.no og funnet ut at typebetegnelse er "Deluxe", produsert i tiden 1961-1970.

 

Båten er tilsynelatende bra og se til, med småskader, slitt, litt delaminert mellom dekk/skrog i baug.

 

-beslag/pullere mangler

-kalesje er gått i stykker, lar seg ikke reparere

-lanterne mangler

-innredninger/stoler etc mangler

-der er opplyst om større skade under vannlinje, midt på båten, som er reparert. Men denne må slipes ned igjen, og fikses på ordentlig måte.

 

Denne selges med motor. Jeg kommer til å få verksted til å estimere pris på denne, da jeg ikke vil ha 40hk Yamaha på båten, slik at denne selges til annen person. Jeg ønsker tidsriktig motor på Herwaen.

 

Jeg har ikke bilde av båten, kun besiktiget i dag.

 

Da eier av båten ikke har så veldig god greie på priser og båter, ei heller har jeg så veldig oversikt over hva slikt prosjekt kan koste, håper jeg forumets lesere kan komme med forslag til pris på denne? (kun båt, ikke med motor).

Link to post
Share on other sites

fikk 2500 for en 19 fots altabåt i dag. Ville ikke betalt stort mere for et herwa skrog heller...

 

med ny kalesje stoler etc kommer du fort opp i 20-30 i påkost vil jeg tro.

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror også at en båt i denne tilstanden ikke representerer noen verdi på markedet. Det blir fler og flere gamle plastbåter, samtidig med at færre og færre tar seg bryet med å restaurere og istandsette. På finn.no gis bort er det stadig plastbåter med mindre skader enn det du nevner, som gis bort gratis. Alternativet er for mange en kostbar kondemnering.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...