Jump to content

Tips om ekstremt lavt portapotti-aktig toalett?


Sofaseileren

Recommended Posts

Jeg kjøpte en Hurley 18, en liten engelsk microseiler i fjor sommer. Båtvalget er et resultat av et kompromiss: Båtplassene på hytta gir ikke rom for større båt, samtidig som denne båten i mine øyne har egenskaper som får den til å føles som en større seilbåt: 1,1 tonn med nesten halve vekten i kjølen. Selvfølgelig er plassen under dekk minimal. Det finnes en dedikert plass til toalett mellom køyene, og jeg har sett bilder av samme modell med vannklosett, og jeg mener også at jeg har sett en med noe portapotti-aktig. Sistnevnte hadde vært ideelt , siden toalettet ligger under vannlinje, og mulige sløyfer på inntak og avløpsslanger blir visuelt og funksjonelt lite attraktivt. I tillegg er det i praksis ikke plass til holdingtank, og jeg setter pris på å ta morgenbad uten å ha selskap med ting jeg tidligere har gått inn for å kvitte med med... nonod.gif

Problemet er bare at jeg har bare 25 cm å gå på i høyde, og dette ser ut til å være langt lavere enn de modellene jeg hittil har funnet på markedet.

 

Har noen noe tips å komme med i forhold til ekstremt lave toaletter?

Link to post
Share on other sites

Minste portapottin er 8 cm for høy adeneo. Sikkert gode grunner til det. Det aner meg at et toalett med holdingtank på kun 25 cm høyde trolig ikke hadde fungert for 50% av befolkningen....

Det ser også ut til at maritime vannklosetter har blitt høyere med årene....headbang.gif

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...