Jump to content

Hvordan virker tømmestasjonene for septik i Telemarkskanalen?


jsw

Recommended Posts

Har i maange år ønsket meg og pratet om en tur opp Telemakskanalen. Er nå blitt ytterligere inspirert av diverse innlegg og lovprising her på forumet og endelig tatt beslutningen: Fredag går vi inn i første sluse!

Lest meg til diverse, bl.a. forbud mot at septiken går ut i vannet.

Mitt spørsmål blir da: Må jeg selv ha en slange o.l som jeg stikker i tanken, som så har en bestemt kupling (overgang) mot landanlegget? Eller har landanlegget det hele, dvs at jeg bare trer slange ned i tanken, trykker på en knapp og så går resten av seg selv?

Har jo aldri gjort dette før.... (kanskje på tide.... :confused: )

 

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Link to post
Share on other sites

det beste er at ha en slangestump der rekker ned i bunnen av septikktanken din. som du kopler til eksisterende utstyr. fordi om sommeren er det ofte at andre tar med de små slangestumper. men ellers er det bare og kontakte telemarkskanalen når du skal kjøpe billetter til slusingen, så får du med bruksanvisning på tømmeutstyret

Link to post
Share on other sites

Takker - godt å vite i forkan! Da blir det slangestump, dvs en bit av min 1/2" hageslange? Og det jeg skal koble til, er det bare å tre innpå et rør (samme dim), eller er det Garene eller noe annet?

 

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...