Jump to content

Mercruiser 5.7L blir for varm ved høyere turtal


janh79

Recommended Posts

Jeg har en Mercruiser 5.7L V8 bensin 1997mod med full sjøvannskjøling.

Her en dag jeg var ute å kjørte på høyere turtal fikk jeg alarm på høy temp.

Jeg byttet termostaten, men alikevell får jeg alarm på høye turtall. Prøvd å kjøre uten, men uten hell.

Det rare er at temperaturen detter nesten like fort som den stiger. Siden temp måler og high level alarm er to forskjellige sensorer har jeg utelukket at det er problemet.

 

Manifold og risere ble byttet ifjor, samt impeller.

 

Når jeg presser på kjøleslangene virker det nesten som om det så vidt renner vann igjennom. Når motoren har stoppet er slangene så og si tomme.

Noen som har gode råd?

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Hadde samme problem i fjor på min 350 Magnum. Jeg skiftet impeller og termostat ingenting som hjalp, fikk tips om å ta av drevet pga av det kunne vært groing inne i kjølevannsinntaket, gjorde så og jeg fant jeg fant.. Mange fine blåskjell i assortert størrelse, den ene dekte faktisk nesten halve åpningen i slangen som går fra drevet, fikk staket opp og skyllt ut og problemet løst.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...