Jazzmatazz Startet 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2011 Hei! Tatt service´n på motor nå. Men, finner jaggu ikke ut hvor impellen sitter på denne motoren. Det er altså en Ford/Sabb 2722 med Bowman kjøling. Kan noen beskrive hvor den sitter eller vise til en tegning har skrudd av diverse plasser nå og ikke funnet den samtidig som jeg har fulgt vannsløyfa. Mulig jeg har sett meg blind.... :headbang: Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 (redigert) Hei Jazzmatazz! Jeg har en Ford 2726, og der sitter impellerhuset godt gjemt under dynamoen. Kanskje på din 2722 også? Redigert 29.Juni.2011 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 (redigert) Hei, den sitter på høyreside når du står bak motoren. Rett bak registret, langt nede. her ser du den tilhøyre nede, en liten rørstuss peker nedover. Det er jævlig trangt der, sisst jeg skiftet brukte jeg en mini skralle. http://www.mermaid-marine.co.uk/documents/TurboFour.pdf Redigert 29.Juni.2011 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 Hei, den sitter på høyreside når du står bak motoren. Rett bak registret, langt nede. her ser du den tilhøyre nede, en liten rørstuss peker nedover. På ford 2704 står den på samme stedet, regner med du finner den der. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 samme sted på min og... men eg husker søren ikkje kva min heiter... 2527, eller 2725. 127HK skal det være. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jazzmatazz Svart 29.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 Altså hvis jeg forstår rett Javi, den sitter "bak" svinghjulet og mellom oljefilterhus og svinghjul. Vites det også hva slags impeller det er, så mulig jeg kan skaffe en før jeg kjører ned til båten for å endelig åpne opp. Takker for svar både alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 Husker ikke artikkelnumre, men jeg har brukt både Volvo Penta sin til drøyt 400,- og Biltema sin til en drøy 100,- lapp. Har ikke merket forskjell. Har alltid en reserve i båten. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 30.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2011 Hei ! Her sitter den på min Ford/Sabb 2722E. Ikke lett å komme til - bør skiftes samtidig med oljefilter for at det skal være mulig... Kan ikke gi deg artikkelnummer (fra Maritim) men har en ekstra i båten, så hvis du ikke får svar fra noen andre her så kan jeg gi det det om noen dager. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 30.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2011 På samme sted på mine 2725E også Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
BjornK Svart 1.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2011 Hei igjen. Fant en (tom) eske som har inneholdt impeller. Den er merket med produktnummer 13963-07 og hvis du Googler på dette, får du følgende treff : Maritim Impeller nr. 107 Håper dette hjelper deg videre ! Sitér dette innlegget Link to post
Daugardas Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Hello, I have wiking 26ac 1975mod, In my engine stands not original turbo kompressor, as i understand original the engine has 106hp with turbo it's stands around ca 150hp , so i can not recognize whats the engine model ? 2704? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Hello! You should create your own thread. This was a bad place to ask questions about the turbo. This thread is about the impeller at Ford. Ang turbo mounting on the engine, I'm not sure what you are asking about. Yes Ford has a range of engines that are mounted on the turbo. 2704 is one such. . The fact that your engine has got a turbo later, it does not, of course, make it a 2704 engine. No Ford Motor turbocharged have only 106hp that I can think of. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.