Jump to content

Bytte impeller på Mercury 50 EFI 2002mod


Leading Edge

Recommended Posts

Ikke meninga å hijacke tråden, men den var så relevant.

Jeg har en Mariner 50 EFI (samme produsent) fra 2005 der jeg skal bytte impeller. Jeg har møtt på problemer allerede når jeg skal skru av "lower unit" som det står i servicemanualen. Jeg har løsnet de fire boltene (to på hver side, jeg har tatt av trim-taben og mutteren og skiva som var inne i trim-tab-huset. Men den sitter helt fast og vil ikke løsne fra stammen. Den skal nærmest ramle ut sies det, men den vil ikke rikke seg. Jeg liker ikke å bruke makt, men må jeg bare prøve å være litt tøffere? Eller er det noe jeg overser?

 

Servicemanualen jeg kjøpte for den nettesum av $7.99 er riktignok fra 2001, men mye er nok likt, i alle fall ser tegningene (se vedlegg) av girkassen veldig lik ut.

 

lowerunitremoval.jpg

Link to post
Share on other sites

Satt bare veldig godt. Du verden det "fosset" korallsand ut når jeg fikk av girhuset. Korallene er 2-3 mm store så det er en grovere konsistens enn vanlig sand.

Bare å rengjøre og sette i ny impeller, den hadde fått litt medfart.

 

Kan det ha kommet sand helt opp til termostaten og blokkert der?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...