Jump to content

Suzuki - skyhøye delepriser.


saga

Recommended Posts

I forb. med en høstservice på en 92 mod. Suzuki 9,9 så bestilte jeg et impeller sett, pakninger, simmeringer til aksling og propellaksling og bolter til impellerhuset. Totalt kom dette på hele 1831,-.  :crazy:

 

Impellersettet med impeller, kile og pakning kostet 1040, mens de 4 stk. 6 mm, 5 cm lange boltene/skruene til impellerhuset kostet 93 kroner stykket, totalt 372.

 

Jeg synes disse prisene er helt uhørte. Jeg har en Volvo Penta dieselmotor i en annen båt og er forsåvidt vant til at deler til båtmotorer er priset høyt, men Volvodelene virker som de er på billigsalg sammenlignet med delene til en Suzuki påhengsmotor. Til sammenligning så kostet ikke repsettet (simmeringer, aksling, lager, lokk, pakninger ++) til sjøvannspumpen på min AQAD 31A mere enn bare impellersettet til Suzukien.

 

Hadde egentlig tenkt å se om jeg fant uorginale deler, men da jeg skulle ha simmeringer, o-ringer og bolter i forskjellige størrelser så ville jeg måtte "shoppe" litt rundt og det hadde tatt litt tid. Valgte dessverre enkleste og dyreste utvei og bestilte fra Suzukiforhandler. Måtte i tillegg vente i over 4 uker på delene.

 

Håper det blir lenge til jeg trenger deler til denne motoren igjen.

Link to post
Share on other sites

bare impelleren til min gamle suzy 140 koster ca 750,-....helt vilt for den gummi bettan....og det er helt kul umulig å få den uorginal også....hadde jeg hatt en johnson/evinrude kunne jeg fått den til ca 150kr....det ene bærelagret skulle de ha vel 1000 +moms for men det fikk jeg skaffet fra maskin forretning for 275kr....helt utrolig... skulle tro delene var laget av gull... :puke:

Link to post
Share on other sites

Ja jeg er helt enig!! Jeg kjøpte et sett med deler for å sette på styrekontroll og gass gir til lettbåten, disse små plast delene kostet like over 1000,-  og styre staget som jo ikke er mer en en bøyd rustfri stål pinne kostet 1100,.-

Helt ville priser!

Men det er jo ingen som selger kopi deler til suzuki, min var en 2 takt 9,9 fra 1998.

Link to post
Share on other sites

I forb. med en høstservice på en 92 mod. Suzuki 9,9 så bestilte jeg et impeller sett, pakninger, simmeringer til aksling og propellaksling og bolter til impellerhuset. Totalt kom dette på hele 1831,-.  :crazy:

 

Impellersettet med impeller, kile og pakning kostet 1040, mens de 4 stk. 6 mm, 5 cm lange boltene/skruene til impellerhuset kostet 93 kroner stykket, totalt 372.

 

Jeg synes disse prisene er helt uhørte. Jeg har en Volvo Penta dieselmotor i en annen båt og er forsåvidt vant til at deler til båtmotorer er priset høyt, men Volvodelene virker som de er på billigsalg sammenlignet med delene til en Suzuki påhengsmotor. Til sammenligning så kostet ikke repsettet (simmeringer, aksling, lager, lokk, pakninger ++) til sjøvannspumpen på min AQAD 31A mere enn bare impellersettet til Suzukien.

 

Hadde egentlig tenkt å se om jeg fant uorginale deler, men da jeg skulle ha simmeringer, o-ringer og bolter i forskjellige størrelser så ville jeg måtte "shoppe" litt rundt og det hadde tatt litt tid. Valgte dessverre enkleste og dyreste utvei og bestilte fra Suzukiforhandler. Måtte i tillegg vente i over 4 uker på delene.

 

Håper det blir lenge til jeg trenger deler til denne motoren igjen.

 

Ikke så vanskeligt..

Se her.. Kanskje ikke rett til din motor??

http://www.iboats.com/mall/index.cgi?prod_...rt_id=876184836

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...