Jump to content

Påhengsmotor til gummibåt, billigere å kjøpe ny i Sverige?


andre626

Recommended Posts

Guttungen har kjøpt seg en gummibåt som kan ta opp til 10hk, men jeg vurderer å kjøpe en 6hk siden har bare er 12 år. Noen som vet om det er billigere å kjøpe ny i sverige (strømstad)? Vurderer Mercury 4stroke 6hk og Suzuki 4stroke 6hk, noen erfaringer med disse? Må ha innebygget bensintank da man spare plass i båten.

Redigert av andre626 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er nok ikke noe billigere i sverige, kan hende du finner en motor som kan være billigere på tilbud der borte, og at du sparer noe på kronekursen.

Men når du skal hjem med denne motoren så kommer dette til å bli dyrt, da kommer mva, toll, hk-avgift osv...

Så jeg ville heller søkt rundt i norge etter billig overligger fra 2010feks.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Sjekket med en maritim forretning i strømstad og dem skulle ha hele 13.000,- hvor samme motor koster 7900,- i Norge.

På Finn.no forsvinner dem fort, da jeg trenger en 6 hk med integrert bensintank og kort stamme. Kanskje like greit å kjøpe ny så får man med garanti i samme slengen. Bakken motor i Drammen ser ut til å være stedet.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte brukt seilbåt i Sverige i fjor sommer, og det viste seg at den tilhørende utenbordsmotoren var kondemnabel. Regnet med at dette var billigere og greiere å kjøpe i Sverige, men etter å ha sjekket rundt, fant jeg ut at jeg sparte nesten halve prisen på å dra hjem å kjøpe denne i Norge. (Tohatsu 5 hk 4t). Det skal visstnok være mulig å spare noe ved motorkjøp over en viss antall hk, men jeg innbiller meg at det da må være snakk om temmelig store motorer, siden små motorer er så mye billigere i Norge.

Link to post
Share on other sites

Tror jeg hadde kjøpt en ny en så sant ikke jeg kom over en rimelig brukt. En ting jeg har lagt merke til på de fleste 4 takterne jeg har hatt innom her, er at når de er ca 10 - 12 år gamle så må forgasseren byttes, rett å slett fordi den har irret i stykker. bare ett tips hvis du skal kjøpe en brukt motor, spør gjerne om du kan åpne forgasseren for å se at den er fin og ikke irret inni. Dette gjelder ikke alle motorer selvfølgelig, men i mitt tilfelle har dette skjedd på 6 av 7 motorer... (NEI, IKKE PGA VANN I BENSIN!)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...