Piruto Startet 22.November.2004 Del på Facebook Startet 22.November.2004 Går med planer om å farge kalesja mi, men aner ikke hvor jeg får tak i fargestoff. Kansje noen her kan gi meg noen hint og tips. Sitér dette innlegget Link to post
Piruto Svart 22.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2004 Kontaktinfo på Manskow er R MANSKOW AS Lager og Kontor Org.nr. 914162351 Øisteins gate 10 1511 Moss *69 27 41 22 Snakket nettop med ei hyggelig dame her. Hun har drevet med inpregnering av kalesjer i nesten 30 år og aldri hørt om farging av kalesjer.. Jeg har en boks stående med orange "Acapella Kalesjefarge", men halve etiketten er vekk, så jeg vet ikke hvem som leverte denne for 5 år siden. Dessuten ønsker jeg meg blå kalesje.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.November.2004 Del på Facebook Svart 22.November.2004 Jeg lurte også på dette for noen år siden, men fikk da beskjed om at hvis jeg farget den så var det bare å glemme muligheten for reparasjoner siden, da ingen som syr denslags vil ha en farget kalesje på bordet sitt. Dette på grunn av farge som kunne smitte av etc. Så da ble det plutselig ikke så veldig interessant lenger... Noen andre som har hørt noe om dette? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GeirKS Svart 22.November.2004 Del på Facebook Svart 22.November.2004 Du kan bare glemme å farge denne kalesjen i en annen farge på en vellykket måte, kalesjeduk er laget av polyester som farges før selve tråden lages. Det vil bli vanskelig å få noe særlig farge på duken, og fargen vil raskt falme. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 22.November.2004 Del på Facebook Svart 22.November.2004 Du kan bare glemme å farge denne kalesjen i en annen farge på en vellykket måte, kalesjeduk er laget av polyester som farges før selve tråden lages. Det vil bli vanskelig å få noe særlig farge på duken, og fargen vil raskt falme. GeirKS Tror nok dette et godt råd, hold deg unna "ny farge". Har selv blitt frarådet å friske opp orginalfargen, nesten umuligt å få det bra til. Men dersom dy vil prøve er stoffet å få kjøp hos Maritim. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
GeirFrode Svart 23.November.2004 Del på Facebook Svart 23.November.2004 Acapella er en god impregnering, men det går nok ikke å farge kalesjen med den. Den er vel kun beregnet til å friske opp originalfargen. Jeg har bare erfaring med den som er til beige (grå?) kalesje. Den er hvit på flasken, men blir bortimot fargeløs etter påføring. Kalesjen blir ikke noe særlig penere på fargen. Men den blir helt tett!! Sitér dette innlegget Link to post
Piruto Svart 23.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2004 Takk for gode råd og frarådinger. Blir vel sittende med grå kalesje et år til. Fikk forresten et knallbra tips fra en seilmaker i Tønsberg ang. vasking. Det går på å bløtlegge kalesjen i vanlig blå Biotex og KALDT vann over natten for så å skrubbe med en myk børste og skylle godt. Så kan den impregneres. Sitér dette innlegget Link to post
Glaswegian Svart 26.Mai Del på Facebook Svart 26.Mai If you know the components material of your kalasje. Then you go to maratim store and find a paint that can work for it. Jeg er maler og har hatt lignende problem. Har tenkt meg å bruke en acrylic dye. Påføres med en svamp. Tynn påføring kanskje 4 ganger over 6 dager men ikke guarentere at dette fungere. Som deg jeg også venter til neste sømmer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.