Jump to content

buster L 2011 mod, hvordan feste juksahjul?


goat

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg en buster L 2011 mod nå i vår og jeg skal ha ett ula fiskehjul montert. Har muligens funnet en måte å feste det på ved hjelp av ei kryssfinèr plate festet på skroget. Ca 20x20 cm plate på innsiden av båten oppe ved rekka, som jeg så fester festebrakketten til ulahjulet i. Men hvilke skruer kan jeg bruke til å skru fast platen i skroget? Rustfrie skruer er vel uaktuelt mtp tæring? lim? Forslag? :)

Link to post
Share on other sites

Hvor tykk er plata? Poppnagler er god sort - det er brukt over alt ellers på båten for å feste ting. Ellers er syrefaste skruer det som er minst plagsomt. De er høyt i spenningsrekka, men tærer likevel minimalt på grunn av egenskapene til stoffet (det har lite elektroner å avse).

Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Link to post
Share on other sites

Kontakt et båtverksted/skipsverft, sveiseverksted eller noen som driver med maskinering og CNC. De har "tonnevis" med aluminiumsrester du kan få kjøpe eller i beste fall få gratis. Du kan sågar bare gå til ebay.co.uk, å kjøpe en ferdig kuttet plate for en hundrelapp, og ha den i postkassen om en uke. Eksempel: http://cgi.ebay.co.uk/Aluminium-Sheet-3mm-x-330mm-x-330mm-/220474245422?pt=UK_BOI_Metalworking_Milling_Welding_Metalworking_Supplies_ET&hash=item33554a012e

Redigert av Kæpt'n (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...