Jump to content

Har jeg kjøpt lang eller kort stamme?


Bazze

Recommended Posts

Kjøpte en påhengsmotor i går - helt ny fra forhandler. Jeg bestilte en motor med kort stamme, men er nå usikker på om det er det jeg har fått. Det står ingen steder hverken på kvittering eller andre steder.

 

Noen som kan tyde modell betegnelse og svare, før jeg evt reiser tilbake med motoren i morgen?

 

Det er en Mercury Four Stroke 6HP. Modellnummer: 1-F06203H-L

Link to post
Share on other sites

Om du ser på hjemmesiden til Bakken Motor så ser du at 6hk selges som kort og lang - langstamme har L i modellnummeret. Slik jeg tolker det har du fått en langstammet motor.

Er du forresten sikker på at modellnummeret ditt stemmer? Første gang jeg kun har fått ett treff på modellnummer på google, og det var på denne tråden.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte nettop 2 stk 6 hk Mercury hos Bakken Motor - en med lang og en med kort stamme. Den med lang stamme har girvelgeren foran, mens den korte har den på siden. Den lange har integrert tank, den korte har ikke. Vet ikke om det er slik på alle eller om man kan velge...

Link to post
Share on other sites

mål fra der motoren henger på akterspeilet. og ned oppå plata over propellen(kavitasjonsplata) ca 40 cm er en kort stamme og ca 50 er lang og mere hvis den er ekstra lang

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Link to post
Share on other sites

Den med lang stamme har girvelgeren foran, mens den korte har den på siden. Den lange har integrert tank, den korte har ikke. Vet ikke om det er slik på alle eller om man kan velge...

 

OK, da var det beviset - jeg har lang stamme. Takk for oppklarende beskrivelse.

 

Litt dumt at den med kort stamme ikke har integrert tank?!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...