Enzo Startet 30.Juni.2011 Del på Facebook Startet 30.Juni.2011 Jeg har en kompis som har kjøpt en båt fra 80tallet, det står en mercruiser inboard i den, med alpha one drev visstnok. Hvor finner man impelleren på denne ? Skal det være en kjølevannstråle noe sted ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 I drevet tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Den sitter i drevet, som på en påhenger. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Enzo Svart 30.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Ok fint da er det greit, den går varm eller ryker ihvertfall endel mellom blokk og manifold bare et par min etter start. Er det noen kjølevannstråle som kan identifiseres her, evnt andre steder jeg kan sjekke kjølevann. Eieren har hatt av drev og styrt litt i vinter, kan det være slange fra drev og inn som kan stå i klem kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Våt eksos går vel ut i propellen. Har ikke hørt om kontrollstråle på drev Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 30.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Ok da får jeg prøve å finne ut av det på en annen måte Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Må nok ha båten på land uansett her. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Ingen stråle på drev nei. Impeller sitter oppå undervannshuset, du må altså splitte undervannshus fra øvre girhus for å komme til. Hvis du tar av slangen som går fra temostathuset til eksosmanifolden skal det komme vann i rikelige mengder. Sett en bøtte under. Greit å sjekke før man heiser opp. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 1.Juli.2011 Del på Facebook Svart 1.Juli.2011 Båt fra 80 tallet, om den har sjøvanns kjøling så er det nok risere og manifold som er rustet opp. Blokken er da og sikkert tett. Sjekk om det kommer kjølevann ved å ta av en slange til en av manifoldene. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Enzo Svart 1.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2011 Tok løs slangen som gikk inn til manifolden, der var det jo knusk tørt forøvrig, blåste i slangen og da boblet det i vannet bak båten, boblet også når jeg blåste i manifolden. Av det som konkluderte jeg at det ikke er noe som er tett ihvertfall. Så da er det å få båten på land og ta en titt på impeller. Høres det helt feil ut ? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 1.Juli.2011 Del på Facebook Svart 1.Juli.2011 (redigert) "Høres det helt feil ut ?" Nei, da kan det være impeller. Redigert 1.Juli.2011 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Bearded Beast Svart 1.Juli.2011 Del på Facebook Svart 1.Juli.2011 Om det boblet i vannet bak båten når du blåste i vanninntaksslangen så er nok vannpumpa historie ja. Det skal godt gjøres å blåse luft gjennom en impellerpumpe som fungerer. nei ingen sladrestråle bare tempmåler. Enkleste test for å sjekke om der er nok sjøvann i omløp er å legge handa på manifolden da det er siste reis for sjøvannet før det går ut. Den skal ikkje være varmere enn du kan ta på den uten å brenne fingrene av deg. Den skal ideelt sett være såpass kald at ikkje saltavleiringer dannes i store kvanta Sitér dette innlegget Link to post
-stig- Svart 1.Juli.2011 Del på Facebook Svart 1.Juli.2011 sjekk også slangen som fører vannet fra drevet til transom'en, kan være revnet/hoppet av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.