Jump to content

Ta ut loggjennomføring mens båten er på sjøen


KOF_NOR

Recommended Posts

Holder på å koble opp div instrumenter (Autohelm ST 50 fra 1997) jeg fikk med når jeg kjøpte båten. Ledning til logg er røket på topp av loggen(ved gjennomføring). Det er ikke nok ledning til å skjøte og jeg må ha gjennomføringen ut for å få fikset dette.

 

Hva skjer dersom jeg tar denne ut mens båten er på vannet? Kommer det mye vann inn før jeg rekker å sette i blindpluggen? Bedre å vente til båten skal på land til høsten?

Link to post
Share on other sites

Generelt skal man aldri drive å rote med skroggjennomføringer så lenge båten ligger på vannet. Årsaken er enkelt å greit at det kan oppstå uforusette problemer man ikke har tatt høyde for. Må du uansett gjøre dette så sørg nå for å planlegge det slik at du har både nødløsninger samt verktøy innen rekkevidde. Og ikke minst en handtlanger til å hjelpe om noe skulle gå galt. Enkelte ting er det benyttet tetningsmasse på ved montasje og dette kan du bare glemme å få gjort opp igjen så lenge det er vanntilsig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...