Jump to content

Trøbbel med GPS/Navionics på iPhone 3GS


Sverre---

Recommended Posts

Bruker Navionics på iPhone som et supplement i båten. I fjor funket det fint, men i år virker det som om den ikke får kontakt med nok satelitter. Posisjonen stemmer sånn nogenlunde, men kurs og hastighet er helt på trynet. Kan feks ligge i 7 knop mens iPhonen spretter opp og ned mellom 1 og 10. Siden den ikke holder greie på kursen fungerer heller ikke "kart opp". Virker også som TomTom på samme telefon i bilen sliter mer med dårligere sateluttmottak enn før. Er det telefonen det er noe galt med, eller er dette er softwareproblem? Har jo naturligvis oppgradert OS siden i fjor. Kjører 4.3.3 nå. Noen med linnende erfaringer?

Link to post
Share on other sites

Brukte Iphone 3Gs i fjor og den fungerte utmerket. Har oppgradert til Iphone 4 i år, og har hatt problemer. Den tok inn start posisjonen greit, men ville ikke oppdatere seg, så jeg "stod igjen på brygga" selv om jeg hadde kjørt i mange min. fra utgangspunktet. Så oppdaterte den seg og gav en ok fart før den ble halvvert.

 

Sjekk at innstillingene er rikitg. Gå til "innstillinger", "generelt", "stedstjenester" og sørg for at den står på. Derfra kan du gå inn på hver app og sørge for at stedstjenesten er på på navionics og evt TomTom.

 

Skulle ikke dette hjelpe var de behjelpelig med å gi tips på Navionics. Send en mail til mobile@navionica.com Fikk svar i løpet av en liten uke. Husk skriv på engelsk :-)

Link to post
Share on other sites

Har fått akkurat samme problemet hos meg.

Funket veldig bra tidligere, men nå har den begynt og oppføre seg akkurat sånn du forklarer.

 

Jeg har også fått problem med at jeg ikke klarer og kalibrere kompasset på Iphone, så mulig det er noe som er ødelagt som gjør det.

Link to post
Share on other sites

Har fått akkurat samme problemet hos meg.

Jeg har også fått problem med at jeg ikke klarer og kalibrere kompasset på Iphone, så mulig det er noe som er ødelagt som gjør det.

 

Ditto her også

 

 

Ser bare en løsning Android, skift til Samsung GALAXYY`S , der fungerer alt.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...