Sverre--- Startet 30.Juni.2011 Del på Facebook Startet 30.Juni.2011 Bruker Navionics på iPhone som et supplement i båten. I fjor funket det fint, men i år virker det som om den ikke får kontakt med nok satelitter. Posisjonen stemmer sånn nogenlunde, men kurs og hastighet er helt på trynet. Kan feks ligge i 7 knop mens iPhonen spretter opp og ned mellom 1 og 10. Siden den ikke holder greie på kursen fungerer heller ikke "kart opp". Virker også som TomTom på samme telefon i bilen sliter mer med dårligere sateluttmottak enn før. Er det telefonen det er noe galt med, eller er dette er softwareproblem? Har jo naturligvis oppgradert OS siden i fjor. Kjører 4.3.3 nå. Noen med linnende erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Brukte Iphone 3Gs i fjor og den fungerte utmerket. Har oppgradert til Iphone 4 i år, og har hatt problemer. Den tok inn start posisjonen greit, men ville ikke oppdatere seg, så jeg "stod igjen på brygga" selv om jeg hadde kjørt i mange min. fra utgangspunktet. Så oppdaterte den seg og gav en ok fart før den ble halvvert. Sjekk at innstillingene er rikitg. Gå til "innstillinger", "generelt", "stedstjenester" og sørg for at den står på. Derfra kan du gå inn på hver app og sørge for at stedstjenesten er på på navionics og evt TomTom. Skulle ikke dette hjelpe var de behjelpelig med å gi tips på Navionics. Send en mail til mobile@navionica.com Fikk svar i løpet av en liten uke. Husk skriv på engelsk :-) Sitér dette innlegget Link to post
DaniB Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Har fått akkurat samme problemet hos meg. Funket veldig bra tidligere, men nå har den begynt og oppføre seg akkurat sånn du forklarer. Jeg har også fått problem med at jeg ikke klarer og kalibrere kompasset på Iphone, så mulig det er noe som er ødelagt som gjør det. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordseiler Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Ditto her også Sitér dette innlegget Link to post
Halsi Svart 30.Juni.2011 Del på Facebook Svart 30.Juni.2011 Hvis min er litt "uttafor" er det som regel fordi jeg har vært borti den. Trykk på GPS nederst i venstre hjørne så finner den deg alltid er min erfaring. Men jeg har hørt at de skal ligge flatt. Og så kan du tegne 8-tall med telefonen, det hjelper også. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Juli.2011 Del på Facebook Svart 1.Juli.2011 Har fått akkurat samme problemet hos meg. Jeg har også fått problem med at jeg ikke klarer og kalibrere kompasset på Iphone, så mulig det er noe som er ødelagt som gjør det. Ditto her også Ser bare en løsning Android, skift til Samsung GALAXYY`S , der fungerer alt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.